البرهان مردم را زیر پا گذاشت

البرهان مردم  را زیر پا گذاشت
جمعه 21 آبان 1400 - 14:22

عبدالفتاح البرهان فرمانده  ارتش سودان از تشکیل یک شورای حاکمیتی جدید به ریاست خود خبر داد اقدامی که بازگشت نظام قانونی را بر اساس سازمان ملل دشوار خواهد کرد.

العالم آفریقا

در اوج تلاش برای بازگرداندن دموکراسی به سودان البرهان خود را رئیس شورای حاکمیتی جدید اعلام کرد.

چند ساعت پس از صدور فرمان تشکیل این شورا ،البرهان به عنوان رئیس جدید این شورای انتقالی سوگند یاد کرد و محمد حمدان معروف به حمیدتی نیز معاون رئیس شورا شد و سایر اعضای نظامی شورای سابق نیز همچنان عضو آن باقی ماندند و 4 نفر جایگزین اعضای گروه الحریه و التغییر شدند .

این اقدام البرهان ،مردم سودان را که از ابتدا با کودتای نظامی مخالف بودند را برانگیخت و برای محکوم کردن این تصمیم وی به خارطوم پایتخت سودان سرازیر شده و خواهان تحویل قدرت به غیرنظامیان شدند.حمزه بلول وزیر اطلاع رسانی مستعفی نیز با تشکیل شورای حاکمیتی جدید مخالفت کرد و ان را امتداد اقدامات کودتایی دانست و نسبت به قدرت مردم سودان در لغو کودتا و تکمیل فرایند انتقال دموکراسی ابراز امیدواری کرد.

حزب کنگره ملی ،البرهان را به ادامه کودتا علیه خواست مردم متهم کرد.

ولکر پرتس نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام شورای حاکمیتی جدید را دشواری برای نظام قانونی دانست .امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در در توییتر خواهان آزادی فوری زندانیان شد باربارا ودوورد نماینده بریتانیا در سازمان ملل نیز نسبت به گزارش هایی مبنی بر افزایش اقدامات تکروانه ارتش که با روح و متن اعلامیه قانون اساسی در تضاد است ،ابراز نگرانی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها