طرح خبیثانه عربستان پس از عقب نشینی از الحدیده

طرح خبیثانه عربستان پس از عقب نشینی از الحدیده
جمعه 21 آبان 1400 - 18:12

عزیز راشد کارشناس نظامی و استراتژیک گفت: عقب نشینی نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی از دهها پایگاه شهر الحدیده به سوی بخش المخاء در غرب استان تعز بیانگر برنامه‌ریزی برای اقدام نظامی جدیدی است.

العالمعربستان

وی در گفت وگوی مستقیم با شبکه خبری العالم اظهار داشت: رزمایش‌های اسرائیل، بحرین و آمریکا در دریای سرخ بیانگر دشواری شرایط در الحدیده یا زمینه چینی برای اقدام نظامی جدید در الحدیده است.

وی افزود: خودروهای نظامی و وسایل نقلیه از بندر عدن وابسته به متجاوزان سعودی برای تقویت جبهه های شبوه پس از شکست مزدوران متجاوز در درگیری مارب به عقب منتقل شد.

راشد گفت: متجاوزان سعودی در تقویت نیروهای خود در شبوه در صدد جلوگیری از رسیدن ارتش یمن و کمیته های مردمی به دریای عرب از طریق شبوه و حضرموت هستند.

وی افزود: این حوادث میدانی بیانگر شکست بزرگ متجاوزان سعودی در یمن و بی فایده بودن تجاوز نظامی علیه ارتش یمن و کمیته های مردمی است.

وی تاکید کرد: عربستان و امریکا به این باور رسیده اند که باید به راهکار سیاسی دست یابند و این پیروزی سیاسی باید از راههای هوشمندانه باشد و این روشها ارتش یمن و کمیته های مردمی را فریب نخواهد داد و به خواست خود نخواهند رسید.

برخی منابع محلی اعلام کردند ارتش یمن و کمیته های مردمی آماده از سرگیری خط کیلومتر 16 میان صنعا و شهر الحدیده پس از عقب نشینی ائتلاف مزدوران سعودی از چند منطقه غرب یمن هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها