امیرعبداللهیان سیاست ایران در گفتگوی آتی در وین را تشریح کرد

امیرعبداللهیان سیاست ایران در گفتگوی آتی در وین را تشریح کرد
يکشنبه 23 آبان 1400 - 00:19

وزیر امور خارجه ایران ضمن تشریح سیاست این کشور در گفتگوی وین به منظور رفع تحریم ها، بر حسن نیت ایران برای ورود به این گفتگوها تأکید کرد.

العالم-ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شنبه شب میزبان جمعی از تحلیلگران، اساتید دانشگاه ، فعالان حوزه رسانه ای و سفرای ایرانی بود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ابتدای این نشست با تبیین سیاست خارجی دولت سیزدهم و با تاکید بر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در ورود به گفتگوهای وین به رغم نقض تعهدات برجامی و خروج از آن و همچنین نقض قطعنامه ٢٢٣١ از سوی آمریکا و همچنین بی عملی کشورهای اروپایی عضو برجام در انجام تعهدات خود، سیاست کشورمان در از سرگیری گفتگوها به منظور رفع تحریم های ظالمانه، غیرقانونی و یکجانبه آمریکا را تشریح کرد.

باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز در ادامه ضمن تبیین مواضع و اقدامات صورت گرفته تاکنون، ابعاد مختلف سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران درخصوص این گفتگوها را تشریح کرد.

شرکت کنندگان در این نشست نیز در ادامه به ارائه دیدگاه های خود در این زمینه پرداخته و پیشنهاداتی را در خصوص تداوم چنین نشستهایی ارائه کردند.

حسین امیرعبداللهیان دیروز (جمعه) نیز در صفحه اینستاگرامش با بیان این‌که قصد نداریم در بن‌بست‌های باقی‌مانده از گفت‌وگوهای پیشین، بمانیم، در اینستاگرام نوشت: اگر طرف‌های مقابل با رویکردی جدی و مثبت وارد وین شوند، دستیابی به یک توافق خوب آن هم در کوتاه مدت امکانپذیر است.

قرار است مذاکرات ایران و ۱+۴ هشتم آذر ماه در وین برگزار شود. علی باقری معاون وزیر خارجه در آستانه این مذاکرات، در هفته ای که گذشت به چهار پایتخت اروپایی (پاریس، برلین، لندن و مادرید) سفر و در دیدار با مقامات این کشورها درباره روابط دوجانبه و‌ مذاکرات وین به گفتگو پرداخت. وی همچنین در مادرید با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها