رزمناو آمریکایی عازم آب های مدیترانه شد

رزمناو آمریکایی عازم آب های مدیترانه شد
دوشنبه 24 آبان 1400 - 12:24

رزمناو  «یو.اس.اس ماونت ویتنی» (USSMountWhitney) که طی روزهای اخیر برای انجام رزمایش به دریای سیاه اعزام شده بود، راهی دریای مدیترانه شده است.

العالم ـ آمریکا

ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در منطقه اروپا – آفریقا ساعتی پیش در حساب توئیتر خود در خبری فوری دراین باره نوشت: رزمناو «یو.اس.اس ماونت ویتنی» (USSMountWhitney) پس از انجام عملیات دریایی و رزمایش در کنار شرکا و متحدان ناتو، اکنون از دریای سیاه به سمت جنوب و به مقصد دریای مدیترانه در حرکت است.

یو.اس.اس ماونت ویتنی که یک ناو ویژه فرماندهی در عملیات آبی خاکی در ناوگان دریایی آمریکا از مدل (LCC) محسوب می شود، پیشتر و در ۱۰ آبان ماه گذشته برای انجام رزمایش با متحدان ناتو روانه دریای سیاه شده بود.

پیش از آن نیز، نیروی دریایی آمریکا در روز ۸ آبان ماه از اعزام ناوشکن « یواس‌اس پورتر» (USSPorter (DDG ۷۸)) به منطقه خبر داده بود. این رزمناو از نوع « آرلی برک» (Arleigh Burke) و ساخت اوایل دهه ۹۰ میلادی است که با برخورداری از رادار « آرایه فازی» ( AN/SPY-۱D) قابلیت کشف، رهگیری و هدایت موشک به سمت هدف را دارد. این رزم‌ناو در درگیری های دفاع هوایی و موشکی، ضد سطح، ضد زیردریایی و حمله زمینی کارایی دارد.

پربیننده ترین خبرها