دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن با مقامات کویت

دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن با مقامات کویت
دوشنبه 24 آبان 1400 - 19:25

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن که به کویت سفر کرده است با مقامات این کشور دیدار و درباره تحولات یمن گفت‌وگو کرد.

العالم - آمریکا

«هانس گراندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن امروز دوشنبه در کویت با «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌ وزیر این کشور در کاخ بیان دیدار کرد.

هانس گراندبرگ و هیأت همراه او پس از این دیدار همچنین با «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت دیدار و درباره تحولات اخیر یمن و تلاش‌های بین‌المللی برای پیدا کردن راهکار سیاسی بحران یمن گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت(کونا)، وزیر خارجه این کشور در این دیدار بر پایبندی کشورش به حمایت از وحدت و ثبات یمن و احیای امنیت به این کشور تأکید کرد.

وی حمایت کویت از تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اختلافات در یمن با استناد به طرح عربستان سعودی، طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس، مصوبات کنفرانس گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه شماره ۲۲۱۶ برای عبور از این اوضاع نابسامان امنیتی، تأکید کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبدربه منصور هادی»‌ رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها