میشل عون به قطر سفر می‌کند

میشل عون به قطر سفر می‌کند
سه شنبه 25 آبان 1400 - 10:47

منابع خبری از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور لبنان به قطر خبر دادند.

العالم - لبنان

منابع لبنانی گزارش دادند که «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور قصد سفر به قطر دارد.

منابع مذکور به روزنامه الجمهوریه اعلام کردند که میشل عون در تاریخ 30 نوامبر جاری در راس هیئتی برای شرکت در افتتاحیه یک رویداد ورزشی به قطر سفر خواهد کرد.

به گفته منابع مذکور، انتظار می‌رود رئیس‌جمهور لبنان در حاشیه این سفر نشست‌های سیاسی نیز برگزار کند.

هرچند که ماهیت سفر میشل عون به قطر ورزشی است اما احتمالاً وی در دیدار با مقامات قطری بحران به وجود آمده میان لبنان با عربستان سعودی و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس را مورد بررسی قرار خواهد داد.

روز گذشته رئیس‌جمهور لبنان در دیداری که با «فوزی کباره»، سفیر لبنان در عربستان، «میلاد نمور»، سفیر لبنان در بحرین و «هادی هاشم»، کاردار سفارت لبنان در کویت داشت، گفت: تلاش به منظور حل شدن مشکل پیش آمده با عربستان و دیگر کشور‌های شورای همکاری طبق تاکید کشور بر برقراری بهترین روابط با کشور‌های عربی برادر به خصوص عربستان، کشور‌های حوزه خلیج فارس ادامه دارد.

بر اساس بیانیه ریاست‌جمهوری لبنان، میشل عون از طریق سفیران لبنان در عربستان، بحرین، و کویت در جریان تحولات مربوط به روابط با کشور‌های مذکور در سایه تحولات اخیر و تدابیر این کشور‌ها پس از احضار سفیرانشان از بیروت و درخواست از سفیران لبنان برای ترک این کشور‌ها قرار گرفت.

«جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که در ماه آگوست (مردادماه) ضبط شده بود، تاکید کرده بود که انصارالله یمن در برابر حملات عربستان سعودی و امارات از خود دفاع می‌کند و متجاوزان باید دست از تجاوز خود در یمن بردارند.

این اظهارات درباره جنگ یمن سر و صدای زیادی به پا کرد و کشورهای حوزه خلیج فارس در کنار عربستان اقدام به تحریم ملت لبنان و قطع روابط خود با این کشور کردند.

پربیننده ترین خبرها