رئیس‌جمهور 7 روز برای معرفی گزینه جدید وزارت آموزش و پرورش فرصت دارد

رئیس‌جمهور 7 روز برای معرفی گزینه جدید وزارت آموزش و پرورش فرصت دارد
سه شنبه 25 آبان 1400 - 12:26

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: از موعد قبلی برای معرفی گزینه حدود 7 روز باقی مانده و رئیس جمهور می‌تواند در این بازه، وزیر پیشنهادی جدید را معرفی کند.

العالم - ایران

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه)‌ پارلمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون ریاست جمهور پس از آن که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد سه ماه فرصت داشت وزیر دوم را به مجلس معرفی کند و ایشان قبل از پایان این موعد قانونی، آقای فیاضی را به مجلس معرفی کردند که ایشان نیز بعد از بررسی‌ در کمیسیون‌ها امروز در جلسه علنی نتوانستند رأی اعتماد نمایندگان را کسب کنند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: این سه ماه برای یک بار پیش‌بینی شده و طبیعتاً رئیس جمهور باید در اولین فرصت نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی اقدام کند البته از موعد قبلی حدود 7 روز باقی مانده و رئیس جمهور می‌تواند در این بازه، وزیر پیشنهادی جدید را معرفی کند.

وی تصریح کرد: در گذشته و در موارد مشابه روال‌هایی توسط روسای جمهور طی شده و بعضاً روسای قوه مجریه از مقام معظم رهبری اذن دریافت کرده و مدت بیشتری برای معرفی وزیر پیشنهادی جدید به مجلس داشتند اما مصلحت‌سنجی در این موضوع برعهده شخص رئیس جمهور است، به هر حال بر اساس فهمی که مجلس از قانون دارد رئیس جمهور باید در اسرع وقت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.

موسوی در خصوص نحوه ادامه کار وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور باید یا در مدت باقی مانده تا انتخاب وزیر، سرپرست جدیدی برای وزارتخانه تعیین کند یا خود رئیس دولت به عنوان مسئول وزارت آموزش و پرورش تصدی امور را در دست بگیرد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها