شلیک 4 موشک به پایگاه ترکیه در شمال عراق

شلیک 4 موشک به پایگاه ترکیه در شمال عراق
سه شنبه 25 آبان 1400 - 21:31

منابع عراقی خبر دادند که پایگاه نظامیان ترکیه در «زلیکان» واقع در موصل، هدف چهار موشک گراد قرار گرفته است.

العالم - ترکیه

منابع خبری عراق از هدف قرار دادن پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد که پایگاه «زلیکان» واقع در شمال شرق موصل که متعلق به نظامیان ترکیه است، هدف چهار موشک گراد قرار گرفته است.

این در حالی است که زلیکان، شانزدهم آبان ماه جاری هدف هفت موشک کاتیوشا قرار گرفت..

21 مرداد ماه گذشته نیز زلیکان هدف حملات راکتی قرار گرفته بود. در آن حمله، تعداد راکتهای شلیک شده به این پایگاه، پنج عدد بود.

در همین ارتباط، «محمد الشبکی» نماینده پارلمان عراق در خصوص طرح هدفمند ترکیه برای سیطره بر موصل و الحاق آن به خاک خود هشدار داد و گفت که تلاش‌های ترکیه در این مسیر، از سال ۲۰۱۴ تاکنون، همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: «ترک‌ها یک پروژه در نینوی دارند و از مدت‌ها پیش برای آن، برنامه‌ریزی کرده‌اند. موضوع تنها هدف قرار دادن حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نیست، بلکه اهداف دیگری نیز در میان است».

وی توضیح داد که این پروژه، پیش از سال ۲۰۱۴ با هدف سیطره آمریکا بر موصل و اداره آن از طریق کنسولگری ترکیه طرح شد و امروز تلاش‌های آنکارا برای سلطه بر این منطقه از طریق حملات نیروهای ترکیه، تلاش‌های آن برای الحاق اراضی عراقی به خود و قرار دادن آن در نقشه جغرافیایی‌اش کاملا مشهود است.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

ترکیه از آوریل گذشته چندین عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و به راحتی از احتمال حمله به منطقه سنجار در غرب استان نینوی سخن می‌گوید. امری که با واکنش گروه‌های سیاسی و نظامی عراقی مواجه شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها