حمله نیروهای صنعا به فرودگاه ابها، شگفتی دوستان و غافلگیری دشمنان

حمله نیروهای صنعا به فرودگاه ابها، شگفتی دوستان و غافلگیری دشمنان
پنج‌شنبه 27 آبان 1400 - 16:49

امروز پنجشنبه سه هشتگ "صنعا"، "فرودگاه ابها" و "یمن عربستان را ادب می کند" در صدر هشتگ های ترند شده در یمن قرار گرفت.

العالم-داغ های مجازی

یمنی ها پیش از آنکه دشمنان را غافلگیر کنند، نزدیکان را شگفت زده کردند. عدم توازن قدرت مادی میان یمن و عربستان به گونه ای است که عقل بشر را از درک دستاوردهای ارتش و کمیته های مردمی ناتوان می کند.

شب گذشته منابع رسانه‌ای سعودی فاش کردند که یگان موشکی ارتش یمن مقر اقامت ولیعهد این کشور را در شهر نئوم هدف حمله قرار داده است. حساب توییتری وبگاه العهد الجدید که همواره اطلاعات دقیق و حساسی درمورد خاندان حاکم در عربستان منتشر می کند، نوشت که حمله به محل اقامت بن سلمان در شرایطی اتفاق افتاد که سامانه پدافند هوایی پاتریوت به تازگی در این کشور نصب شده بود.

"العهد الجدید" خاطرنشان کرد، بن‌سلمان در کاخ‌هایش در شهر جدید نئوم امنیت ندارد و بیشتر اوقاتش را در قایق تفریحی خود در دریا می‌گذارند و مثل سابق، در ریاض به‌سر نمی‌برد.

گفتنی است که عربستان دو روز پیش از شهر صنعتی "اکساگون" رونمایی کرد که یک مجتمع صنعتی شناور به شمار می رود. این اقدام عربستان نشانه ترس آن از تکرار حملات هوایی علیه تاسیسات نیوم است.

عصر چهارشنبه نیز ائتلاف سعودی البته به روال ادعاهای دروغین همیشگی، مدعی شد که یک فروند پهپاد انفجاری یمنی را پیش از برخورد به زمین رهگیری کرده است. این پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به سمت فرودگاه «أبها» واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک شده بود و گفتنی است که کمتر پیش می آید عربستان به خسارت دیدن خود بر اثر حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن اعتراف کند.

عکس ذیل مربوط به توییت وزارت دفاع عربستان و ادعای آن مبنی بر رهگیری پهپاد یمنی است:

شایان ذکر است که ائتلاف متجاوز سعودی طی شش سال گذشته حملات گسترده ای علیه مردم غیر نظامی یمن آغاز کرده که به شهادت و مجروح شدن عده زیادی از آنها بخصوص زنان و کودکان منجر شده است. ارتش و کمیته های مردمی نیز در پاسخ به این کشتارها، پایگاه ها و فرودگاه های نظامی سعودی را مورد هدف قرار می دهد.

حال مهم ترین توییت های منتشر شده همراه با هشتگ های مربوط به این موضوع را می خوانیم:

کاربری به نام "امین الجرموزی" در صفحه توییتر خود نوشت: یک ربع پس از حمله هوایی ائتلاف متجاوز به صنعا، فعالیت فرودگاه ابها با چند انفجار بر اثر حمله پهپاد یمنی متوقف شد. دوران "بزن دررو" گذشته و دیگر بازنخواهد گشت".

"احمد الموسوی" کنشگر عراقی کاریکاتوری با مفهوم تمسخر شبه نظامیان مزدور عربستان و امارات منتشر کرد. آثار چکمه ارتش و کمیته های مردمی بر دو مزدور حاضر در تصویر مشاهده می شود که درحال متهم کردن یکدیگر به خیانت هستند".

حساب کاربری "الخبر الیمنی" لینک مربوط به فیلمی از متوقف شدن فعالیت فرودگاه بین المللی ابها را منتشر کرد و در همان توییت، نقشه مسیر طی شده پهپاد یمنی را نیز منتشر کرد:

لینک ویدئو: https://alkhabaralyemeni.net/2021/11/18/150707/

پربیننده ترین خبرها