هشدار سخنگوی نیروهای مسلح یمن به متجاوزان

هشدار سخنگوی نیروهای مسلح یمن به متجاوزان
جمعه 28 آبان 1400 - 03:22

سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب با اشاره به اینکه حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف این کشور افزایش یافته گفت که ائتلاف سعودی باید منتظر عواقب وخیم آن باشد.

العالم - یمن

به گزارش المسیره، یحیی سریع گفت: افزایش حملات متجاوزان پیامدهای وخیمی دارد و باید عواقب آن را بپذیرند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروهای متجاوز طی ۲۴ ساعته گذشته ۶۵ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

بمباران ائتلاف سعودی در حالی روی می‌دهد که فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه این کشور چندی پیش از ارائه طرحی در زمینه پایان دادن به بحران در یمن خبر داد.

وی در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه انصارالله مدعی شد، این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

پربیننده ترین خبرها