۱ کشته و ۲ زخمی در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

۱ کشته و ۲ زخمی در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن
جمعه 28 آبان 1400 - 08:43

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی استان‌های الحدیده، صنعا و صعده یمن را بمباران کردند که بر اثر آن ۱ غیرنظامی کشته و ۲ نفر نیز زخمی شدند.

العالم - یمن

به گزارش المسیره، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی روستایی در جنوب شرقی منطقه حیس استان الحدیده را بمباران کردند که بر اثر آن یک غیرنظامی کشته و ۲ نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش جنگنده‌های ائتلاف سعودی شهرستان‌های خولان، الحفا و جحانه در استان صنعا را هدف قرار دادند.

این گزارش می‌افزاید، جنگنده‌های سعودی همچنین شبکه ارتباطات در منطقه العُر شهرستان مرزی منبه واقع در استان صعده را نیز هدف قرار دادند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته بود: نیروهای متجاوز طی ۲۴ ساعته گذشته ۶۵ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

وی افزود: افزایش حملات متجاوزان پیامدهای وخیمی دارد و باید عواقب آن را بپذیرند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها