لفاظی وزیر خارجه فرانسه درباره مذاکرات هشتم آذر ماه در وین

لفاظی وزیر خارجه فرانسه درباره مذاکرات هشتم آذر ماه در وین
جمعه 28 آبان 1400 - 12:52

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه بدون اشاره به تداوم مکرر بدعهدی‌های غرب در قبال برجام، درباره مذاکرات هشتم آذرماه در وین توپ را به زمین ایران انداخت و علیه تهران موضع‌گیری کرد.

العالم - اروپا

وزیر خارجه فرانسه در ادامه ادعاهای مقام‌های غربی علیه مواضع ایران در قبال برجام، روز جمعه (امروز) بار دیگر علیه مواضع ایران لفاظی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با روزنامه «لوموند» این کشور درباره مذاکرات ۲۹ نوامبر (هشتم آذرماه) در وین با ایران اظهارنظر کرد.

این مقام ارشد فرانسوی ادعا کرد: «اولین بررسی که باید انجام دهیم این است که آیا گفت‌و‌گو را از جایی که در (مذاکرات ماه) ژوئن با دولت قبلی ایران متوقف شد ادامه می‌دهیم یا خیر».

وزیر خارجه فرانسه در این مصاحبه بدون اشاره به بدعهدی این کشور و دیگر کشورهای غربی امضاکننده برجام به تعهدات برجامی‌شان، بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخت.

ژان ایو لودریان به لوموند گفت: «اگر این مذاکرات (هشتم آذرماه در وین) ساختگی باشد، باید برنامه جامع اقدام مشترک برجام را توخالی ارزیابی کنیم».

اظهارات این مقام ارشد غربی در شرایطی مطرح شده که ایران بارها اعلام کرده است که طرف‌های غربی توافق هسته‌ای برجام باید به تعهدات صریح خودشان پایبند باشند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که در صورت پایبندی دیگر طرف‌ها به تعهداتشان از جمله در زمینه مزایای اقتصادی وعده داده شده به ایران، ایران حاضر است اقدامات جبرانی خود طبق مفاد برجام در زمینه کاهش تعهداتش را به عقب برگرداند.

نخستین دور مذاکرات وین در دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران قرار است از روز ۸ آذرماه در وین برگزار شود. ایران اعلام کرده تلاش برای رفع تمامی تحریم‌ها مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی در این گفت‌وگوها را تشکیل خواهد داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها