در گفتگو با العالم مطرح شد؛

در آستانه دور جدید مذاکرات وین؛ چرا باید تحریم های ایران لغو شوند؟

در آستانه دور جدید مذاکرات وین؛ چرا باید تحریم های ایران لغو شوند؟
پنج‌شنبه 27 آبان 1400 - 20:07

حسن بهشتی پور پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی اظهار داشت که ایران مذاکرات پیش رو را در راستای لغو تحریم ها انجام خواهد داد، چرا که ایران به تعهدات خود در برجام کاملا عمل کرده و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز این موضوع را تایید کرده است. لذا ایران انتظار دارد که طرف مقابل به تحریم ها پایان دهد.

العالم-ایران

بهشتی پور طی گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم خاطرنشان کرد که برنامه اصلی ایران در مذاکرات وین لغو تحریم است و طرف مقابل باید این مسئله را بپذیرد. اگر چنین واقعیتی را پذیرفت و تعهدات خود را انجام داد، مذاکرات به نتیجه خواهد رسید، اما اگر بخواهد باز با وعده دادن و بازی کردن با مسئله رفتار کند، مذاکرات همچنان طولانی خواهند بود.

در این راستا علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، صبح روز پنجشنبه درخصوص دیدارهای خود با سفرای دولت های منطقه و حوزه مدیترانه در توییتر نوشت: ‏در ادامه نشست با سفرای مقیم تهران و در پی جلسه با سفرای کشور‌های حوزه خلیج فارس، چهارشنبه در جمع سفرای کشور‌های حوزه مدیترانه و شرق اروپا تصریح کردم موفقیت مذاکراتی که در ۸ آذر آغاز می‌شود، در گرو "اراده جدی" و "آمادگی عملی" طرف مقابل برای "لغو تحریم‌ها" است.

شایان ذکر است که «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، چهارشنبه شب به وقت تهران در توییتی از پیشرفت محتمل در مذاکرات آتی خبر داد.

وی در توییتی نوشت: «ما شاهد پیشرفت بسیار مثبتی هستیم. چندی پیش برخی از این کشورها مخالف برجام بودند و از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای استقبال کردند. اکنون آنها توانایی درس گرفتن و تجدید نظر در مواضع خود را در پرتو تجربه به دست آمده نشان می‌دهند. این سزاوار احترام است.»

گفتنی است که قرار است ایران و گروه 1+4 مذاکرات خود در وین را از هشتم آذرماه آغاز کنند. باقری بارها بر این مسئله تاکید کرده است که هدف اصلی مذاکرات پیش روی وین، لغو تحریم های غیر قانونی علیه ملت ایران است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها