جنگ جدید واشنگتن در افغانستان

جنگ جدید واشنگتن در افغانستان
جمعه 28 آبان 1400 - 14:19

مرکز امدادرسانی "کابل آمبولانس" به دلیل کمبود سوخت طی 24 ساعت گذشته تعطیل شد.

العالم آسیا

برخی گزارش های بین المللی حاکی است ما فقط در برابر یک فاجعه انسانی نیستیم بلکه مراکز بهداشتی اعم از بیمارستان های افغانستان که طی دو دهه گذشته احداث شده بود در معرض نابودی است.

دکتر لطیف عظیمی یکی از پزشکان بیمارستان کودکان کابل گفت : " بیشتر تیم بهداشتی کابل ، پیاده به بیمارستان می آیند و پول تاکسی ندارند در ولایت های دیگر نیز نظام پزشکی کاملا از بین رفت و دیگر مرکز بهداشتی باقی نمانده و اگر این وضعیت یک ماه یا دوماه دیگر ادامه داشته باشد شاهد یک فاجعه بهداشتی در افغانستان خواهیم بود.

مساله فقط مربوط به وسایل پزشکی گم شده در این مراکز بهداشتی نیمه رایگان نیست حتی سوخت خودروهای امداد نیز رو به پایان است و توانایی تامین وسخت ندارند .

افضل احمد راننده یک خودروی امدادی گفت : اورژانس 24 ساعت فعالیت رایگان دارد و می توانیم بهترین خدمات رابه مردم افغانستان دهیم اما سوخت کم داریم .

دکتر شیرین آقا ناصری گفت : ما با موج چهارم ویروس کرونا بدون کمترین امکانات روبرو هستیم و حمایت مالی نداریم و بانک بین المللی پول های ما را بلوکه کرده روحیه مردم نیز بسیار ضعیف است وهمه اینها زمینه ساز آغاز بحران بزرگی در کشور است.

این شرایط، جنگ دیگری است که امریکا با بلوکه کردن میلیاردها دلار از اموال مردم افغانستان پس از خروج دراماتیک از این کشور به راه انداخته است.

فاجعه انسانی قرب الوقوعی که مردم افغانستان را تهدید می کند و سازمان های بهداشتی بین المللی نسبت بدان هشدار داده اند زیرا مراکز بهداشتی و پزشکی رو به سقوط است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها