سناتورهای آمریکایی به دنبال منع فروش تسلیحات به عربستان

سناتورهای آمریکایی به دنبال منع فروش تسلیحات به عربستان
جمعه 28 آبان 1400 - 14:14

گروهی از سناتورهای آمریکا مخالفت خود را با دولت بایدن درخصوص فروش تسلیحات عمده به عربستان سعودی جهت مداخله ریاض در درگیری یمن، نشان دادند.

العالم - آمریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز، قطعنامه مشترکی درخصوص مسدود سازی پیشنهاد ۶۵۰ میلیون دلاری فروش تسلیحات آمریکا به عربستان سعودی توسط سناتورهای جمهوری‌خواه راند پل، مایک لی و برنی ساندرز معرفی شد.

در حالی که خیلی از قانون‌گذاران آمریکا، عربستان سعودی را شریک مهمی در خاورمیانه می‌دانند، اما از این کشور به دلیل دخالت‌هایش در جنگ صورت گرفته در یمن که یکی از "بدترین فجایع بشری" است، انتقاد می‌کنند. آن‌ها تا اطمینان حاصل نکنند که تسلیحات آمریکا برای کشتن افراد غیرنظامی نیست، از فروش سلاح‌های نظامی به عربستان سعودی خودداری می‌کنند.

رند پل در یک بیانیه‌ای گفت: این فروش می‌تواند رقابت تسلیحاتی را در خاورمیانه افزایش دهد و همچنین فناوری‌های نظامی ما را به خظر بیندازد. از آنجایی که دولت سعودی به درگیری و جنگ در یمن ادامه می‌دهد و مردمان خودش را سرکوب می‌کند، ما نباید آن‌ها را با سلاح‌های بیشتر تشویق کنیم.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، اظهار کرد که سیاستی را در پیش گرفته که صرفا تسلیحات دفاعی را به عربستان سعودی بفروشد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها