عون بر حفظ منافع و مصالح لبنان در مسیر روابط با کشورهای عربی تاکید کرد

عون بر حفظ منافع و مصالح لبنان در مسیر روابط با کشورهای عربی تاکید کرد
جمعه 28 آبان 1400 - 18:46

رئیس جمهور لبنان ضمن ابراز امیدواری درباره حل مشکلات ایجاد شده با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت که منافع ملی لبنان نباید در این مسیر آسیب ببیند.

العالم - لبنان

میشل عون رئیس جمهور لبنان با بیان اینکه کشورش همیشه خواهان روابط دوستانه با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بوده است، برای حل هر چه سریع‌تر بحران ایجاد شده با این کشورها ابراز امیدواری و در عین حال تأکید کرد منافع ملت لبنان در این مسیر نباید خدشه دار شود.

میشل عون که در دیدار با هیئت افسران گروه «میثاق ملی» سخن می‌گفت‌، همچنین افزود: به فعالیت خود برای احیا و پیشرفت لبنان و خروج این کشور از مشکلات متعدد و شرایط سختی که با آن مواجه است، ادامه می‌دهد و امیدوار است آخرین سال ریاست جمهوری او آغاز دوران پیشرفت عملی و مسیر عافیت و بهبودی لبنان باشد.

میشل عون تصریح کرد: شرایط سخت باعث شده است عید استقلال امسال شور و شوق گذشته را نداشته باشد اما اراده ما برای بازسازی تمام ویرانی‌ها باید مستحکم باشد.

رئیس جمهور لبنان تأکید کرد: با وجود مسائل منفی که با آن مواجه شده‌ایم، هرگز ناامید نخواهیم شد و قوی‌تر از گذشته از این بحران خارج خواهیم شد. ما معتقدیم نتیجه انتخابات آتی نشان خواهد داد چه کسی پیرو خط نجات وطن و چه کسی خواهان خط معکوس است.

اظهارات میشل عون در حالی است که به گفته منابع محلی او امروز در کاخ بعبدا در بیروت با نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور دیدار و دو طرف درباره تازه‌ترین تحولات لبنان رایزنی کردند.

نجیب میقاتی هم اعلام کرد به میشل عون اطلاع داده است به زودی نشست هیئت وزیران جدید این کشور را تشکیل خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها