موج جدید کرونا؛ تعطیلی دوباره کلاس‌های درس در فرانسه

موج جدید کرونا؛ تعطیلی دوباره کلاس‌های درس در فرانسه
شنبه 29 آبان 1400 - 11:52

وزارت آموزش ملی فرانسه از تعطیلی بیش از ۴ هزار کلاس درس از زمان بازگشایی مدارس تاکنون در پی موج جدید همه گیری و شیوع پرشتاب کرونا در این کشور خبر داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، «ژان میشل بلانکه» وزیر آموزش ملی فرانسه در گفتگو با روزنامه فرانسوی لوپریزین گفت: به دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا، بیش از ۴ هزار کلاس درس از ماه سپتامبر(شهریور/مهر) تاکنون در این کشور تعطیل شده اند.

وی افزود: انتظار می رود پس از تعطیلات کریسمس این رقم افزایش یابد.

وزیر آموزش ملی فرانسه همچنین یادآور شد: در پی بحران شیوع کرونا در آوریل گذشته (فروردین/اردیبهشت) بیش از ۱۱ هزار کلاس درس تعطیل و به دنبال آن، چندین هفته مدارس تعطیل شدند.

براساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت آموزش ملی فرانسه، ۱۰ هزار و ۹۶۲ دانش آموز طی هفته گذشته به کووید-۱۹ مبتلا شده اند.

شبکه ب. اف. ام. تی وی فرانسه گزارش داد: الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه که پیش تر از آغاز موج پنجم کرونا در این کشور خبر داده بود، در گفت وگو با خبرنگار «ون مینوت» از شتاب شیوع کرونا در فرانسه و تاثیرات مخرب آن بر نظام بهداشت و درمان این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی با اعلام اینکه شاخص ابتلا به کرونا به بالای ۱۰۰ یعنی دو برابر سطح هشدار رسیده، افزود: موج جدید کرونا ممکن است تا دسامبر و حتی ژانویه (بهمن) تداوم یابد و احتمالا شمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها از روزی هزار نفر فراتر رود.

وزیر بهداشت فرانسه با اشاره به رشد ۴۰ درصدی میزان ابتلا به کرونا طی هفته گذشته هشدار داد: بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و برونشیت نیز به این بحران دامن زده و نظام سلامت با وضعیت شکننده ای مواجه خواهد شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوفیگارو، فرانسه در راستای تشدید محدودیت‌های کرونایی در برابر بروز موج پنجم شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، استفاده از ماسک برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را از دوشنبه گذشته (۱۵ نوامبر/۲۴ آبان) دوباره اجباری اعلام کرد. تاکنون تنها دانش‌آموزان ساکن برخی مناطق که بیماری همه‌گیر کووید۱۹ در آنجا شیوع بیشتری یافته بود، مجبور به استفاده از ماسک بودند. دولت فرانسه دو ماه پیش استفاده اجباری از ماسک را برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مناطقی که ویروس کرونا کمتر شیوع داشت، لغو کرده بود.

بنابر اعلام دولت، مسافران واکسینه نشده بالای ۱۲ سال از مبدا کشورهایی همچون بلژیک، آلمان، اتریش، یونان، مجارستان، ایرلند، هلند و جمهوری چک باید در بدو ورود به خاک این کشور آزمایش کرونای منفی کمتر از ۲۴ ساعت را ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون در فرانسه بیش از ۷ میلیون و ۳۷۲ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۱۱۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. به گزارش شبکه ب. اف. ام تی وی فرانسه، نهاد عالی سلامت در فرانسه مجوز دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا را برای افرادی بالای ۴۰ سال صادر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها