سعودی در یمن هر روز بدتر از دیروز!

سعودی در یمن هر روز بدتر از دیروز!
شنبه 29 آبان 1400 - 20:13

العالم ـ عربستان سعودی
خبر:
سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (شنبه) از 14 عملیات پهپادی بر روی حساس ترین اماکن نظامی واقتصادی سعودی درپایتخت،جده ،ابها و....خبر داد.
تحلیل:
-درحالی که مارب در واقع دیگر شهری فتح ناشده محسوب نمی شود و آخرین نفس های قبل از تسلیم را می کشد، سعودی همچنان اصرار دارد تا آخرین شانس خود را در سایه تشدید حملات هوایی بر شهروندان یمنی و با هدف راضی کردن دولت نجات ملی به کوتاه آمدن از شروطش در پذیرش آتش بس امتحان کند. سعودی همچنان کورسویی از امید مبنی بر خروج آبرومند از باتلاق یمن را دردل دارد.
-در آخرین امار اعلام شده طی صبح امروز (شنبه 29 آبان 1400) حداقل 60 هدف در دل یمن و البته مناطق تحت تسلط دولت نجات ملی بمباران شده و مورد هدف قرارگرفته اند. این درحالی است که پاسخ های انصار الله به دشمن متجاوز کاملا نظامی و اقتصادی (ارامکو) بوده است.
-اخیرا نیروهای وابسته به امارات از الحدیده و منطقه ساحل عقب نشینی کردند. هرچند دیگر از ماندن آنها در این منطقه آبی برای سعودی و ائتلاف گرم نمی شد و نزدیکی دل های عشایر و قبایل به دولت نجات ملی یمن تیر خلاص را به این جماعت اماراتی وارد کرد اما واقعیت آن است که نفس عقب نشینی از این منطقه حساس هشداری به سعودی محسوب می شد که احساس شکست کامل را قبل از دریافت آن در میدان مارب و ساحل دریافت دارد.
-مانور اخیر امریکا، سعودی، بحرین و امارات در دریای سرخ هم در واقع گونه ای اعلام پذیرش رسمی شکست سعودی در یمن و البته نوعی هشدار برای روزهای فراروی یمن عاری از سعودی و نیروهای باصطلاح ائتلاف قلمداد و تفسیر شد.
-این روزها اخباری مبنی برتشدید درگیریها در تعز و البته از ناحیه نیروهای طارق عفاش به گوش می رسد. واقعیت آن است که عقب نشینی دسته جمعی نیروهای این برادرزاده علی عبد الله صالح ( که سرسپرده رسمی امارات است) به همراه گروه های موسوم به "عمالقه" و"تهامیها "از منطقه ساحل، تفسیری جز ابتلای این نیروها به یاس ناشی از سرخوردگی از نبرد و بازی خوردن از سوی امارات ندارد.
-فروپاشی کامل آخرین بقایای ائتلاف در یمن، خالی شدن پشت سعودی در این کشور از سوی امارات و یکدل شدن گروههای مردمی، عشایر و قبایل یمن از تیره ها و اعتقادات مختلف با دولت نجات ملی یمن تنها و تنها روایت واقعیتی است که این روزها در این کشور درجریان است.

پربیننده ترین خبرها