جهل وزیر خارجه بحرین؛ اقتدار حزب الله و نظام سیاسی لبنان

جهل وزیر خارجه بحرین؛ اقتدار حزب الله و نظام سیاسی لبنان
شنبه 29 آبان 1400 - 23:09

وزیر خارجه بحرین طی سخنانی در حاشیه کنفرانس "گفت‌وگوهای منامه" گفت: "کشورهای خلیج( فارس) می‌توانند به حمایت از لبنان ادامه ‌دهند و برای ایجاد راه‌حل‌هایی در آینده تلاش ‌کنند ولی زمانی که ثابت شود حزب‌الله می‌تواند رفتار خود را تغییر دهد... تا زمانی که حزب‌الله رفتار خود را تغییر ندهد نمی‌توانیم از این روند حمایت کنیم."

العالم- کشکول

قبل از هر چیزی باید بگوییم که هر شهروند عرب حق دارد به این اظهارات "عبداللطیف الزیانی" وزیر خارجه بحرین، با همان منطقی که این شخص از آن علیه حزب‌الله استفاده می‌کند، پاسخ بدهد و به او بگویند چرا خودتان رفتارتان با صهیونیست‌ها و ائتلاف با اسرائیلِ اشغالگر را تغییر نمی‌دهید تا بتوانید با ملت‌های منطقه در صلح و دوستی همزیستی کنید؟ آیا شما می‌توانید رفتار رژیم صهیونیستی را تغییر دهید تا از اشغال اراضی فلسطین و کشتار کودکان و زنان این سرزمین دست بردارد؟!

دوم: آزادگان جهان عرب و جهان اسلام و دیگر آزادگان به خوبی می‌دانند که حزب‌الله هیچ مشکلی با لبنانی‌ها و یا عرب‌ها و یا دیگر مسلمانان جهان ندارد بلکه امریکا و رژیم‌های سازشکار عربی و مزدوران‌شان در جوامع عربی و اسلامی هستند که با حزب‌الله مشکل و اختلاف دارند به این دلیل که این جنبش مقاومت، اسرائیل را خوار و ذلیل کرده و ماهیت واقعی حکام عربِ مزدور به‌ویژه رژیم بدوی آل خلیفه را که با صهیونیست‌ها روابط خود را عادی‌سازی کرده، افشا کرده است.

سوم آنکه چه کسی به این وزیر بحرینی حق می‌دهد که برای لبنان شروطی جهت تغییر دادن "رفتار" حزب الله مقاوم تعیین کند؛ حزبی که اسرائیل را شکست داده و با خون هزاران شهید سرزمین لبنان را از اشغال صهیونیست‌ها آزاد کرده است و نیروهایی در پارلمان و دولت لبنان دارد، آیا الزیانی وزیر خارجه بحرین، معنای حضور و نفوذ حزب‌الله در پارلمان لبنان را می‌داند؟ قطعا، نمی‌داند. این مرد نماینده رژیم قبیله‌ای و مستبد و طایفه‌ای است که منفور ملت بحرین شده. به الزیانی می‌گوییم که حزب‌الله را ملت لبنان انتخاب کرده تا نماینده آنها در پارلمان شود و این لبنانی‌ها حزب‌الله را به خاطر مقاومت و فداکاری‌هایش انتخاب کرده‌اند.

چگونه است که نیروهای عقب‌مانده و طایفه‌گرا و دنباله‌رویی مانند رژیم آل خلیفه به خود اجازه می دهند که درصدد برآیند اراده ملت های آزاده مانند لبنان را به دست بگیرند و نظام سیاسی متبوع آنها را تحت فشار قرار دهند، تنها به این دلیل است که فکر می کنند این ملت‌ها و نظام‌های آزاده پول ندارند و چون طبق دستور و ساز و کار آمریکایی عمل نمی‌کنند پس می توان اراده خود را بر آنها تحمیل کرد! الزیانی تصور می‌کند که نظام سیاسی در لبنان مانند نظام سیاسیِ عقب‌مانده در بحرین است که می‌تواند آن را با "اراده پادشاهی"تغییر دهد!!.

پربیننده ترین خبرها