گزارش خبرنگار العالم از درگیری مسلحانه نیروهای اشغالگر با مقاومت فلسطین در مسجدالاقصی + ویدیو

يکشنبه 30 آبان 1400 - 12:30

مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی صبح امروز شاهد تیراندازی و درگیری بین نیروهای اشغالگر و مقاومت فلسطینی بود که به شهادت یک فلسطینی، کشته شدن یک صهیونیست و 4 مجروح منجر شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

خضر شاهین خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی گزارش داد: منطقه قدیمی قدس اشغالی صبح امروز (یکشنبه) شاهد درگیری و تیراندازی میان نیروهای اشغالگر و مقاومت فلسطین بود که به زخمی شدن 4 نفر منجر شد.

رژیم صهیونیستی همچنین از کشته شدن یکی از نیروهایش در عملیات تیراندازی قدس خبر داد.

درگیری

نگهبانان مسجدالاقصی گزارش دادند صدای شلیک در صحن های مسجدالاقصی به گوش رسید. شماری از نیروهای رژیم صهیونیستی در نزدیکی باب السلسله مستقر شدند و منطقه شاهد شلیک متقابل بین صهیونیست ها و مبارزان فلسطینی بود که به دنبال آن برخی دربهای مسجدالاقصی و منطقه قدیمی در قدس اشغالی بسته شد و نیروهای اشغالگر مانع از ورود اهالی بیت المقدس شدند.

درگیری

بنابر گزارش خبرنگار العالم در قدس اشغالی، عملیات تیراندازی در برابر باب السلسه یکی از دربهای مسجدالاقصی صورت گرفت. برخی منابع عبری گزارش دادند که در درگیری مسلحانه در منطقه قدیمی قدس اشغالی 4 نفر زخمی شدند که حال یکی از زخمی ها به شدت بحرانی و وضعیت زخمی دیگر خطرناک است، یک کشته از نظامیان صهیونیستی هم در واقعه گزارش شده است.

شهادت یک فلسطینی

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، این عملیات را دو جوان فلسطینی انجام داده‌اند که یکی از آنها شهید شده و دیگری پس از درگیری، منطقه را ترک کرده است.

این رسانه‌ها همچنین به نقل از وزیر امنیت رژیم صهیونیستی آورده اند که فلسطینی که صبح امروز در منطقه قدیمی قدس آتش گشود یکی از اعضای برجسته حماس بوده است

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، عامل عملیات امروز لباس ویژه یهودیان حریدی را پوشیده و سلاح «کارلو» به همراه داشته است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، عامل این عملیات «فادی ابوشخیدم» از اهالی بخش قدیمی قدس بوده است.

واکنش حماس به عملیات در مسجدالاقصی

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در واکنش به عملیات در مسجدالاقصی گفت، این عملیات در چارچوب پاسخ طبیعی به جنایات رو به افزایش در قدس اشغالی انجام شده است.

وی افزود، این عملیات بر ادامه انقلاب ملت فلسطین علیه اشغالگر صهیونیستی و ناتوانی اشغالگران در خاموش کردن این انقلاب تأکید می‌کند.

القانوع تأکید کرد، مقاومت فلسطین علیه اشغالگران با تمام ابزارها تا زمان تحقق اهداف مورد نظر و نابودی رژیم اشغالگر ادامه خواهد یافت.

حرکت جهاد اسلامی نیز عملیات شهادت طلبانه صبح امروز در قدس اشغالی را تبریک گفت.

کمیته های مقاومت ضمن تبریک عملیات قهرمانانه قدس اعلام کرد:جوانان انقلابی فلسطین تنها راه مبارزه با اشغالگران را تفنگ، آتش و باروت می دانند، از مبارزان و مجاهدان می خواهیم با هر سلاحی که در اختیار دارند در برابر اشغالگران بایستند.

پربیننده ترین خبرها