کشتار کودکان یمنی در روز جهانی کودک  

کشتار کودکان یمنی در روز جهانی کودک  
يکشنبه 30 آبان 1400 - 19:40

سازمان یونیسف در راستای روز جهانی حقوق کودک ، هشدار داد که یمن هنوز جزو بدترین کشورهای جهان برای کودکان است زیرا بیش از 12 میلیون کودک یمنی نیازمند کمک های بشردوستانه فوری در شرایط دشوار کشور و ناشی از حملات عربستان است.

العالم – داغهای مجازی

از زمان حمله به یمن ،کودکان در معرض تجازوهای زیادی قرار گرفتند و حق زندگی و بیشتر حقوق خود را از دست دادند این در حالی است که برخی گزارش های بین المللی حاکی است آموزش 3.7 میلیون کودک پس از نابسامانی وضعیت آموزشی و تخریب مراکز اموزشی تعطیل شده و حدود 2 میلیون کودک از مدرسه جاماندند.

کودکان یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند و 85 درصد از کودکان حتی از دستیابی به پایین ترین حد از غذای مورد نیاز برای زنده ماندن و رشد ناتوان هستند به گونه ای که برآورد می شود حدود دو میلیون کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شدید و 360 هزار نیز دچار سوء تغذیه وخیم هستند .

سازمان بهداشت جهانی ماه گذشته تاکید کرد بحران انسانی یمن بدترین نوع در جهان است بیماریها شمار زیادی از ساکنان را به آستانه مرگ کشانده و حدود 700 هزار نیز به وبا مبتلا شده اند و کودکان زیر پنج سال 25 درصد از این کل را شامل می شود.

افزون بر شهادت و زخمی شدن مستقیم هزاران کودک از ابتدای حمله به یمن ، ائتلاف متجاوز جنایت های زیادی در حق کودکان مدرسه ای مرتکب شده است.

کاربران شبکه های اجتماعی نیز به این مناسبت جنایت های ائتلاف متجاوز به یمن با حمایت آمریکا و سکوت جامعه بین الملل را محکوم کرده و به صورت گسترده ای هشتگ امریکا کودکان یمنی را می کشد را در یمن ترند کردند.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در صفحه خود در توییتر نوشت :مردم یمن و همه آزاده های جهان به این مناسبت به شکل گسترده ای با هشتگ امریکا کودکان یمنی را می کشد برای افشای این تجاوز و عاملان آن واکنش نشان دادند.

پربیننده ترین خبرها