سرکرده گروهک الاحوازیه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود

سرکرده گروهک الاحوازیه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود
يکشنبه 30 آبان 1400 - 21:39

حبیب اسیود، سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری محاکمه می‌شود.

العالم - ایران

فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز است که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی شد و به دام افتاد. در ۳۱ شهریور سال ۹۷ رژه نیروهای مسلح در اهواز با یک حمله تروریستی مواجه شد که طی آن ۲۴ نفر جان باختند. در حالی که چند گروه تلاش داشتند مسئولیت حمله را بر عهده بگیرند، مقام‌های کشور تأیید کردند که «جنبش نضال» مسئول این حمله تروریستی بوده است.

حرکت نضال یا «جنبش عربی آزادی بخش الاحواز» یکی از گروه‌های تروریستی «مقاومت ملی احواز» است. این گروهک تروریستی جدایی طلب که از سال ۱۳۸۴ تشکیل شده سابقه چند بار عملیات مسلحانه تروریستی در کشور را داشته است.

امروز قوه قضائیه اعلام کرد که کیفرخواست سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه یعنی همان فرج الله چعب به وی ابلاغ شده است. اسیود در جریان جلسه ابلاغ کیفرخواست، خود را کارمند اداره کار سوئد و دارای تابعیت سوئد معرفی کرد.

بر اساس کیفرخواست صادره از صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اتهام وی اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مهر

پربیننده ترین خبرها