میشل عون؛ لبنان به دنبال حل بحران با عربستان است

میشل عون؛ لبنان به دنبال حل بحران با عربستان است
يکشنبه 30 آبان 1400 - 23:00

رئیس جمهور لبنان در پیامی به مناسبت استقلال این کشور تأکید کرد که بیروت در تلاش است تا بحران خود با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس را حل کند.

العالم - لبنان

میشل عون رئیس جمهور لبنان در پیامی به مناسبت استقلال این کشور گفت که پس از هفتاد و هشت سال از استقلال، همچنان این کشور درگیر بحرانهای پیاپی است.

عون با اشاره به «بحران مالی و پولی بی‌سابقه و مشکلات معیشتی و بهداشتی زیاد» در لبنان تأکید کرد، دولت متعهد به برنامه واقع‌بینانه‌ای است که لبنان را در مسیر خروج از بحران قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد که خروج از بحران کنونی، دشوار نیست، ولی تعطیل کردن دولت نیز، به سود جامعه لبنان نیست و این وضعیت نباید ادامه پیدا کند.

پایگاه خبری النشره به نقل از عون گزارش داد، یک بحران دیگر نیز با عربستان سعودی و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس شکل گرفت که منجر به متزلزل شدن روابط بین آنها و لبنان و پیامدهای منفی در سطوح مختلف شد.

وی با بیان اینکه موضع لبنان، برقراری «بهترین روابط» با کشورهای عربی است، گفت که باید بین مواضع حکومت لبنان و اظهارات افراد و گروهها تفاوت قائل شد.

منظور عون اظهارات جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان است که تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی علیه مردم یمن را بیهوده توصیف کرده بود. همین مسئله باعث شد که ریاض و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، علیه لبنان، بحران‌سازی کنند.

رئیس جمهور لبنان گفت که این کشور به دنبال حل و فصل بحران با عربستان و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس است و ابراز امیدواری کرد که به زودی راهکاری دست پیدا کند.

وی در پایان تأکید کرد که قوه قضائیه باید خود را از هر مداخله‌ای دور کند و به متون حقوقی پایبند باشد که موجب استقلال آن می‌شود.

پربیننده ترین خبرها