تظاهرات گسترده یمنی ها علیه ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی/ انزجار از عاملان ادامه کشتار و محاصره یمن

تظاهرات گسترده یمنی ها علیه ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی/ انزجار از عاملان ادامه کشتار و محاصره یمن
دوشنبه 1 آذر 1400 - 11:21

تظاهرات گسترده مردم در بسیاری از استان های یمن در اعتراض به ادامه کشتار و محاصره این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی ـ صهیونیستی آغاز شد.

العالم ـ یمن

یمنی ها راهپیمایی گسترده در بسیاری از استان ها را با شعار "آمریکا علت اصلی تنش نظامی و اقتصادی و ادامه تجاوز و محاصره است"، آغاز کردند.

مشارکت‌کنندگان در این راهپیمایی در حالی‌که پرچم یمن را حمل می‌کردند، شعارهای "آمریکا شیطان بزرگ است"، "کدام طرف از ائتلاف متجاوز حمایت می‌کند؟ آمریکا، شیطان بزرگ"، "کدام طرف مراکز نگهداری کودکان یتیم را بمباران می‌کند؟ آمریکا"، "خلاصه و مفید( می‌گوییم) آمریکا پشت این تنش و جنگ است".
"یحیی الحمران" سرپرست استانداری صعده طی سخنانی در حاشیه این مراسم، به فداکاری‌های ملت یمن در مواجهه با ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی طی افزون بر 7 سال جنگ اشاره و خاطرنشان کرد، ائتلاف متجاوز مدارس، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مسکونی در یمن را بمباران می‌کند. او تأکید کرد پروژه تجزیه و تقسیم یمن پروژه آمریکایی است.
الحمران افزود، آمریکایی‌ها هستند که یمن را محاصره می‌کنند و ملت ما را به خاک و خون می‌کشانند. او خطاب به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها گفت که شما محکوم به شکست هستید و ملت یمن عزم‌شان را برای مقاومت و مقابله با جنگ تقویت می‌کند.
در این راهپیمایی همچنین تحولات و حوادث خونین و محاصره یمن توسط ائتلاف متجاوز به زبان شعر و حماسی بیان شد.
مشارکت‌کنندگان در این راهپیمایی تأکید کردند گزینه ملت یمن؛ مقاومت تا تحقق پیروزی است.

پربیننده ترین خبرها