مادورو: تا موضوع آدم‌ربایی حل نشود، با اپوزیسیون مذاکره نمی‌کنیم

مادورو: تا موضوع آدم‌ربایی حل نشود، با اپوزیسیون مذاکره نمی‌کنیم
دوشنبه 1 آذر 1400 - 12:37

رئیس‌جمهور ونزوئلا احیای مذاکرات دولت با اپوزیسیون را به حل شدن مساله «آدم ربایی» الکس ساب و استرداد او به آمریکا منوط کرد.

العالم - امریکا

در ادامه تلاش‌های کاراکاس برای آزادی یک عضو تیم مذاکره دولت از آمریکا، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام برای احیای مذاکرات با اپوزیسیون شرط گذاشت.

به گزارش رویترز، بعد از آنکه در تاریخ ۲۵ مهر ماه دولت ونزوئلا در اعتراض به اقدام دولت جمهوری در استرداد «الکس ساب» به آمریکا مذاکرات با اپوزیسیون ونزوئلا را به تعلیق درآورده بود.

دولت ونزوئلا ماه سپتامبر خبر داده بود که الکس ساب جزو اعضای تیم مذاکره دولت با اپوزیسیون بوده است.

نیکلاس مادورورئیس‌جمهور ونزوئلا یکشنبه (دیروز) بعد از شرکت در یک انتخابات محلی در جمع خبرنگاران درباره چرایی ادامه تعلیق مذاکرات با اپوزیسیون گفت: «هنوز هیچ شرایطی برای احیای دوباره (مذاکرات) وجود ندارد. آنها باید پاسخگوی این آدم ربایی باشند».

الکس ساب که یک تاجر کلمبیایی است، ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۳ خرداد ۱۳۹۹) هنگام توقف هواپیمایش در کیپ ورد برای سوخت گیری با درخواست آمریکا بازداشت شد.

واشنگتن ساب را به پولشویی متهم کرده و خواستار استرداد او شده بود. ۲۴ چهارم مهر ماه بود که کیپ ورد این متحد نزدیک دولت ونزوئلا را به آمریکا تحویل داد.

مقام‌های آمریکایی ادعا دارند که الکس ساب از طریق آمریکا ۳۵۰ میلیون دلار از ونزوئلا خارج و برای دولت مادورو پولشویی کرد.

مقام‌های کاراکاس ضمن رد اتهام‌های وارد شده علیه الکس ساب اعلام کردند که اتهامات واشنگتن علیه ساب، ادامه جنگ اقتصادی واشنگتن علیه ونزوئلا است.

الکس ساب پس از استرداد به آمریکا و حضور در دادگاه ناحیه جنوبی فلوریدا برای تفهیم اتهامش، اعلام بی‌گناهی و اتهامات را رد کرد.

قرار بود دور سوم مذاکرات دولت و اپوزیسیون ونزوئلا ۲۵ مهر در مکزیک برگزار شود. دور اول مذاکرات دو طرف مرداد و دور دوم آن شهریور امسال برگزار شد و با نتایج مثبتی به اتمام رسید.

از یک سو دولت ونزوئلا به دنبال رفع فشار تحریمی آمریکا علیه این کشور است و از سوی دیگر، مخالفان دولت به‌دنبال امتیازات انتخاباتی بوده و آنچه «شفافیت در برگزاری انتخابات» توصیف می‌کنند را خواستار شده‌اند.

مخالفان دولت ونزوئلا از سال ۲۰۱۷ و به بهانه عدم شفافیت در رویه‌های انتخاباتی این کشور از شرکت در انتخابات خودداری کرده‌اند اما قصد دارند در انتخابات محلی امسال شرکت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها