صنعاء: درصورت ادامه محاصره و استمرار تجاوزات،عملیات‌های دیگری علیه عربستان در راه است

صنعاء: درصورت ادامه محاصره و استمرار تجاوزات،عملیات‌های دیگری علیه عربستان در راه است
دوشنبه 1 آذر 1400 - 14:39

سخنگوی دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که عملیات "بازدارندگی هشتم" در عمق عربستان سعودی، حق مشروع یمن در واکنش به تجاوزات ائتلاف سعودی و محاصره این کشور بود.

العالم - یمن

«ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی و وزیر اطلاع رسانی یمن به عملیات مقاومت این کشور موسوم به «موازنه بازدارندگی هشتم» علیه اهداف نظامی و حیاتی عربستان سعودی واکنش نشان داد.

وی گفت که این عملیات در چارچوب حق پاسخگویی مشروع یمن بر اساس قوانین ملی و معاهدات بین‌المللی و در واکنش به استمرار تجاوزات و محاصره آمریکایی-سعودی علیه یمن بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری سبأ یمن، الشامی شدار داد، چنانچه تجاوزات ائتلاف سعودی و محاصره علیه یمن متوقف نشود، عملیات‌های بازدارندگی دیگری در آینده انجام خواهد شد که دردناک‌تر و شدیدتر از این خواهد بود.

سخنگوی دولت نجات ملی یمن تصریح کرد که ملت یمن هرگز در برابر تجاوزات و جنایت‌های ائتلاف سعودی و محاصره ظالمانه‌ای که از هفت سال پیش علیه یمن تحمیل شده است، سکوت نخواهد کرد.

وی تأکید کرد که عملیات موازنه بازدارندگی با وجود سانسور شدید رسانه‌ای اما خسارت‌های زیادی به عربستان سعودی وارد کرد.

الشامی همچنین گفت که این عملیات پیامی به متجاوزان از جمله آمریکا بود مبنی بر اینکه یمن سلاح بازدارندگی استراتژیک در اختیار دارد که قادر به مهار و مقابله با کشورهای متجاوز است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه از انجام یک عملیات بزرگ در عمق عربستان سعودی خبر داد.

وی گفت که این عملیات، «موازنه بازدارندگی هشتم» نام دارد که در پاسخ به افزایش حملات و تداوم جنایات و محاصره ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی صورت گرفته است

پربیننده ترین خبرها