تظاهرات گسترده یمنی ها علیه آمریکا| الحوثی: آمریکا گرداننده اصلی محاصره یمن است

دوشنبه 1 آذر 1400 - 17:36

عصر امروز دوشنبه تظاهرات گسترده ای در صنعا در اعتراض به تجاوزات امریکا با شعار "آمریکا عامل اصلی حملات نظامی و اقتصادی و ادامه تجاوز به یمن و محاصره کشور" به راه افتاد.

العالم - یمن

شرکت کنندگان در این تظاهرات با برافراشتن پرچم یمن علیه آمریکا شعار دادند.

محمد علی الحوثی، رئیس شورای سیاسی یمن طی سخنانی در جمع تظاهرات کنندگان گفت که هر گلوله و هر موشکی و هر بمبی که بر سر ملت یمن فرود می آید ساخته آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد که آمریکا از همان نخستین ساعات تجاوز به یمن، سفارتخانه خود را بست.

وی افزود: آمریکا شیطان بزرگ و دشمن ما هست و خواهد بود. این کشور عامل اصلی تجاوز به یمن و کشتار ملت یمن است. چه کسی می تواند شرکت آمریکا جنگ و محاصره یمن و رنج ملت ما را انکار کند؟

الحوثی خاطرنشان کرد که آمریکا گرداننده اصلی محاصره یمن است و تلاش می کند ارزش پول یمن را نابود کند. این کشور مانع پیشرفت روند صلح در کشور است و به عنوان اصلی ترین دشمن در خاطره ملت ما خواهد ماند.

وی گفت: آمریکا به کشور ما تجاوز کرده است اما ادعا می کند که به دنبال صلح در یمن است.

وی افزود: ائتلاف آمریکایی مانع ورود کشتی های حامل مشتقات نفتی به یمن شده و به منظور تشدید محاصره کشور، فرودگاه صنعا را تعطیل کرده است.

وی در ادامه گفت: ما هیچ ثروتی در خارج از کشور نداریم و تحریم های وضع شده، هیچ تأثیری بر کشور و ملت ما ندارد.

وی همچنین تأکید کرد که مزدوران متجاوز سرنوشتی جز زباله دان تاریخ ندارند.

اظهارات خصمانه واشنگتن و به وضوح تمایل آمریکا به ادامه تجاوز به یمن را نشان می دهد و تشدید حمله به ساحل غربی و مناطق دیگر ثابت می کند که ادعاهای این کشور درباره دعوت به صلح، دروغی بیش نیست.

امروز استان های مختلف یمن شاهد تظاهرات گسترده ای در اعتراض به تجاوزات آمریکا هستند. در صعده این تظاهرات صبح امروز اغاز شد و در استانهای عمران و حجه نیز کمیته سازمان دهنده فعالیت ها، مردم را این استان را به شرکت در تظاهرات گسترده فرا خواندند.

همین کمیته در استان حجه نیز مردم را به شرکت در تظاهرات گشترده فرا خواند.

پربیننده ترین خبرها