آلمان پیشنهاد بلاروس برای پذیرش پناهجویان را رد کرد

آلمان پیشنهاد بلاروس برای پذیرش پناهجویان را رد کرد
دوشنبه 1 آذر 1400 - 21:10

برلین در میانه بحران پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس پیشنهاد مینسک برای پذیرش ۲ هزار پناهجو به داخل کشور را رد کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که برلین پیشنهاد بلاروس به آلمان برای پذیرش ۲ هزار پناهجو که در حال حاضر در خاک بلاروس هستند را نمی‌پذیرد.

اتحادیه اروپا معتقد است که مینسک در واکنش به تحریم‌های این اتحادیه قصد دارد هزاران زن، مرد و کودک کشورهای خاورمیانه را از طریق مرزهای لهستان، لیتوانی و لتونی به سمت کشورهای غرب اروپا روانه کند.

الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس امروز به خبرگزاری رسمی بلتا گفت که او خواهان افزایش بحران و تقابل با اتحادیه اروپا نیست زیرا مینسک درک می‌کند که "اگر فراتر از این برویم" جنگ غیر قابل اجتناب است.

در میان اتهام‌های گارد مرزی لهستان مبنی بر اینکه مهاجران همچنان از سوی بلاروس به مرز با این کشور منتقل می شوند، ماتئوش موراویتسکی نخست وزیر لهستان روز گذشته ابراز نگرانی کرد که بحران فعلی تبدیل به چیزی «بسیار بدتر» شود.

نزدیک به ۲ هزار پناهجو عمدتاً اهل خاورمیانه، نزدیک مرز بلاروس با لهستان در شرایط بسیار دشوار مستقر شده و ناامیدانه قصد ورود به اتحادیه اروپا را از طریق لهستان دارند.

بلاروس در پی درخواست اتحادیه اروپا و وزیران کشورهای عضو گروه هفت برای پایان دادن فوری به کارزار تهاجمی و بهره جویانه از مهاجران، اعلام کرده که خواستار کاهش این بحران است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها