زیاد النخاله:

عملیات شهید «ابو شخیدم» یک نقطه تحول در تاریخ مقاومت بشمار می رود

عملیات شهید «ابو شخیدم» یک نقطه تحول در تاریخ مقاومت بشمار می رود
سه شنبه 2 آذر 1400 - 10:21

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی گفت: عملیات شهید «ابو شخیدم» یک نقطه تحول در تاریخ مقاومت محسوب می شود.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از العهد، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی واکنش نشان داد. وی گفت: عملیات شهید ابو شخیدم در قدس اشغالی یک نقطه تحول در تاریخ مقاومت محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، وی تصریح کرد: شهید ابو شخیدم نمونه بارزی در مسیر جهاد و مقاومت بود. عملیات قهرمانانه او برای دفاع از قدس و ساکنانش مایه فخر و مباهات است. وی اظهار داشت که دفاع از قدس در برابر تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر مستلزم افرادی همچون شیخ فادی ابوشخیدم است که اسطوره امنیت پوشالی دشمن صهیونیستی را نابود کرد.

النخاله تصریح کرد که مقاومت با تمامی راه‌ها و شیوه‌های آن به ویژه مبارزه مسلحانه ادامه دارد و این بهترین راه برای بازداشتن اشغالگران و آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین است.

گفتنی است، به تازگی تصویری از دختر «فادی ابوشخیدم» عامل عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی منتشر شده است که نشان می دهد نظامیان صهیونیست او را بازداشت کرده اند. گفته می شود که دختر عامل این عملیات شهادت طلبانه کمتر از ۱۲ سال سن دارد. این درحالی است که نظامیان صهیونیست همسر عامل عملیات شهادت طلبانه قدس اشغالی را نیز بازداشت کرده اند.

همسر شخیدم پیشتر در اردن به سر می برد اما به محض ورود به کرانه باختری توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شد. وی هم اکنون تحت بازجویی قرار گرفته است. برخی منابع اعلام کردند که صهیونیستها پسر و برادر شخیدم را نیز بازداشت کرده اند.

صبح روز یکشنبه در بخش قدیمی قدس و در نزدیکی یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی تیراندازی صورت گرفت. در جریان این تیراندازی، یک فلسطینی به نام فادی ابوشخیدم به روی نظامیان صهیونیست آتش گشود. به دنبال این حادثه یک صهیونیست به هلاکت رسید و ۴ تن دیگر از جمله ۳ نظامی زخمی شدند که حال دو تن از آنها وخیم گزارش شده است.

عامل استشهادی این عملیات هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید. گفتنی است در جریان این عملیات ۲ فلسطینی مشارکت داشتند که یکی از آنها عملیات شناسایی و دیگری عامل اجرایی بوده است. صهیونیست‌ها بلافاصله تمامی ورودی‌های مسجدالاقصی و بخش قدیمی قدس را مسدود کردند.

مهر /

پربیننده ترین خبرها