پیام تظاهرات یمن: تجاوز به یمن کار آمریکا است و اذنابش در آن وزنی ندارند

پیام تظاهرات یمن: تجاوز به یمن کار آمریکا است و اذنابش در آن وزنی ندارند
سه شنبه 2 آذر 1400 - 15:56

گفته می شود که جنگنده های متجاوز سعودی صبح امروز سه شنبه در سه نوبت محله مسکونی «الاعناب» در صنعاء را بمباران کردند. ساکنان این منطقه خبر دادند که صدای مهیب انفجارهای متعدد، شهرک های شمالی صنعا را لرزاند.

العالم-در گوشی

در واقع کسانی که دست به این حملات می زنند خود آمریکایی ها هستند، چرا که پس از نتیجه نگرفتن از تحریک عربستان و امارات به این جنگ، به مرحله ناامیدی کامل رسیده اند.

آنها می بینند که چگونه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به نقاط حیاتی در عمق عربستان حمله می کنند و احتمالا ضربات بعدی نیز منابع نفتی مهمی که آمریکا از آنها تغذیه می کند را هدف قرار خواهد داد.

امروز آمریکا یقین دارد که جنگ نیابتی اش در یمن بیهوده است، بخصوص پس از پیشرفت تسلیحاتی نیروهای یمن که تاثیری منفی بر اهداف ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا گذاشته است.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن دیروز دوشنبه طی مشارکت در راهپیمایی گسترده صنعا تاکید کرد که "واشنگتن عامل اصلی تجاوز به یمن است و عربستان و امارات دست نشاندگان آن هستند".

روشن است که آمریکایی ها عاملان اصلی حمله به ملت یمن هستند حتی اگر افسران سعودی یا اماراتی جنگنده هایشان را به پرواز درآورند.

تحریم هوایی و دریایی شهروندان یمن را دچار قحطی کرده و سید الحوثی نیز دیروز به این نکته اشاره کرد: محاصره کشور ما توسط ناوچه ها و کشتی های آمریکایی کنترل می شود.

اکنون دیگر همه می دانند که آمریکا قاتل اصلی ملت یمن و ویرانی زیرساخت هایشان طی هفت سال گذشته است. اگر حمایت آمریکا نبود دولت های متجاوز نمی توانستند دست به چنین کاری بزنند. مردم یمن حق دارند از خود دفاع کنند و اقدامات بازدارنده شان بدون شک حقی قانونی است.

فریادها و شعارهای محکوم کننده نقش آمریکا در تجاوز به یمن که در تظاهرات روز گذشته طنین انداز شد، فریادهای خشم آلودی است که میدان های صنعا و دیگر استان ها را درنوردید و مواضع آمریکا نسبت به یمن و تنش های روزافزون نظامی و اقتصادی علیه آن را محکوم کرد.

تظاهرات مردمی که شعار "آمریکا عامل اصلی تنش نظامی و اقتصادی و ادامه تجاوز و محاصره" را برافراشت و سخنرانی ها و بیانیه ها در آن تاکید کردند که اعلام جنگ علیه یمن از سوی واشنگتن بوده، نشان می دهد که آمریکا در این مسئله تصمیم گیرنده اصلی است و ابزارهای لازم مثل حمل و نقل، سلاح و البته توجیه سیاسی را برای این امر فراهم می کند.

راهپیمایی های اعتراضی در صنعا و شهرهای دیگر یمن، تاکید کرد که تداوم محاصره و تجاوز باید با تنش بیشتر و ضربه های دردناک تر رو به رو شود. مردم در این مراسم پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی را ستودند و تعهد دادند که تا آزادسازی کامل اراضی یمن دست از مبارزه برندارند.

تظاهرات کنندگان گفتند که اعتماد ائتلاف سعودی به حمایت آمریکا بیهوده است و فرمانبرداری از آن برایشان هزینه سنگینی به دنبال خواهد داشت. آنها مواضع واشنگتن درخصوص حمایت از روند صلح را محکوم کردند و ادعای چند روز پیش آن مبنی بر تجاوز کمیته های مردمی و انصارالله به سفارت آمریکا را رد کردند، چرا که سفارت آمریکا از سال 2014 تعطیل بوده است.

بدون شک ضربه های آینده صنعا به ائتلاف متجاوز دردناک تر خواهد بود و آمریکا را قبل از اذنابش آزار خواهد داد. آیا ائتلاف متجوز این پیام ها را قبل از آنکه دیر شود درک می کنند؟

پربیننده ترین خبرها