جنگ یمن سعودی نیست

جنگ یمن سعودی نیست
چهارشنبه 3 آذر 1400 - 17:54

کارشناسان معتقدند استفاده آل سعود از فسفر سفید در بمباران صنعا نشانه شکست این رژیم در جنگ یمن و پایان یافتن بانک اهداف سعودی است که به همین دلیل نه فقط عربستان بلکه اربابش آمریکا نیز مجبور به تغییر استراتژی در قبال یمن است.    

العالم – نظرکده

کارشناسان تصریح کردند که نبرد مأرب به پایانش نزدیک شده و آخرین نبرد مهم در یمن است که در آن سعودی با شکست مواجه شده است.

کارشناسان تاکید کردند که ائتلاف سعودی آمریکایی دریافته که کارش در یمن تمام شده است به همین دلیل کوشید با بمباران صنعا و غیرنظامیان این شهر شکستش در مأرب و یمن را به تعویق اندازد.

جنگ یمن و نوع سلاحهایی که در آن استفاده شده است ثابت کرد این جنگ سعودی نیست بلکه جنگی آمریکایی است که سعودی آن را به نیابت از آمریکا انجام می دهد.

سازمانهای جاسوسی آمریکا و سعودی درباره ارزیابی توانمندی مردم یمن اشتباه کردند و باور نمی کردند که این مردم 7 سال دوام آورده و به گونه ای در آن پیروز شوند که بتوانند نقشه منطقه را تغییر دهند.

در این میان آمریکا و سعودی دریافتند که در جنگ یمن با شکست مواجه شده اند به همین دلیل برای جلوگیری از پیروزی نیروهای یمنی اجرای طرح تغییر بافت جمعیتی و نظامی یا طرح ب را آغاز کرده اند.

کارشناسان گفتند که آمریکا از سقوط مأرب نگران است به این دلیل که باعث خواهد شد استانهای جنوبی یمن بدون جنگ و به شکلی مسالمت آمیز سقوط کنند، از سوی دیگر ارتش و کمیته های مردمی به استان مأرب مسلط خواهند شد و در چنین صورتی منابع نفتی آن به طور مساوی در میان استانهای یمن تقسیم خواهد شد.

کارشناسان افزودند که استانهای جنوب یمن شاهد درگیری میان گروههای هوادار امارات و سعودی و بحران اقتصادی است به همین دلیل در صورتی که قرار باشد منابع نفتی در میان این استانها به طور مساوی تقسیم شود، حتما تسلیم خواهند شد.

از سوی دیگر سعودی و همپیمانانش کوشیدند با محاصره مردم یمن، آنان را گرسنه نگه دارند و وادار به تسلیم کنند اما حالا این مزدوران سعودی هستند که توسط ارتش و کمیته های مردمی در مأرب محاصره شده و چند کیلومتر تا آزادی کامل این منطقه باقی مانده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها