طرح اسرائیلی برای هدف قراردادن الجزایر از طریق مغرب

طرح اسرائیلی برای هدف قراردادن الجزایر از طریق مغرب
پنج‌شنبه 4 آذر 1400 - 22:16

کارشناسان معتقدند که هدف از سفر بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مغرب، تبدیل این کشور به مکانی برای هدف قرار دادن الجزایر در سطوح سیاسی و اقتصادی و نفوذ به کشورهای مغربی عربی است.

العالم – نظرکده

علت آن است که الجزایر همواره یکی از کشورهای مقاوم در برابر استعمار و صهیونیسم بوده و به همین دلیل ترامپ در زمان ریاست جمهوری اش بر آمریکا کوشید با به رسمیت شناختن صحرای غربی به عنوان بخشی از مغرب، رباط را به طرف عادی سازی سوق دهد.

همزمان رژیم اسرائیلی معتقد است که می تواند با دور زدن ملت‌ها، با رژيمهایشان اقدام به عادی سازی کند که حزب حاکم سابق مغرب این زمینه را برای تل آویو فراهم کرد اما با مخالفت شدید مردمی مواجه شد.

لذا رژیم صهیونیستی در تلاش است با ایجاد اختلاف میان مغرب و الجزایر، رباط را به تهدیدی برای الجزایر که با عادی سازی مخالفت کرده، تبدیل کند که اعزام مستشاران و کارشناسان صهیونیست به مغرب برای اختلاف افکنی درباره موضوع صحرای مغرب و ضربه زدن به الجزایر گواهی به این مدعاست.

الجزایر با درک این موضوع رابطه خود با مغرب را قطع کرد تا دشمن بداند الجزایر سدی مستحکم در برابر نفوذ رژیم صهیونیستی در مغرب عربی است. مردم مغرب نیز رویکرد صهیونیستی به کشورشان را تهدیدی برای خود و تمام منطقه می دانند و معتقدند سفر گانتس خنجری به مغرب است که تاکنون قربانیان زیادی در مسیر مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تقدیم کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها