خطیب‌زاده: همه تمرکز در مذاکرات وین بر رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا است

خطیب‌زاده: همه تمرکز در مذاکرات وین بر رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا است
جمعه 5 آذر 1400 - 14:38

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تمامی تحریم های آمریکا باید به صورت یک جا، موثر و قابل راستی آزمایی و همراه با تضمین های عینی برداشته شود، گفت که همه تمرکز ایران و ۱+۴،در مذاکرات وین بر رفع این تحریم هاست.

العالم - ایران - امریکا

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی درباره دور جدید مذاکرات در وین بین ایران و گروه ۱+۴ اظهار داشت: مواضع جمهوری اسلامی‌ایرلن در این خصوص‌ ماه ها پیش عنوان شده و دولت جدید (سیزدهم) هم بدون هیچگونه لکنتی مواضع خودش را اعلام کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: تمامی تحریم های آمریکا باید به صورت یک جا، موثر و قابل راستی آزمایی و همراه با تضمین های عینی برداشته شود.

خطیب‌زاده ادامه داد: این تمام تمرکز ما در مذاکرات وین است که هفته آینده ان شاءالله به صورت جدی و با اراده کامل برای رفع این تحریمها بر ضد مردم ایران وارد این مذاکرات خواهیم شد.

وی همچنین اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی ایران، روشن، قاطع و منطقی است. تمرکز ما و ۱+۴ بر رفع تحریم هایی است که به صورت یکجانبه و غیرقانونی و بعد از خروج ترامپ از برجام توسط ایالات متحده بر ضد مردم ایران اعمال شده است.

دوشنبه هشتم آذر ماه وین میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) برای رفع تحریم های آمریکا است و علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیأت ایرانی را عهده دارد و همانگونه که بارها حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کرده ایران به دنبال یک توافق خوب است.

پربیننده ترین خبرها