اعتراضات مردمی در اردن علیه عادی سازی افزایش می یابد

اعتراضات مردمی در اردن علیه عادی سازی افزایش می یابد
جمعه 5 آذر 1400 - 22:42

هزاران اردنی در امان امروز با برپایی تظاهرات علیه توافق آب در برابر انرژی با رژیم صهیونیستی و امارات، لغو توافق صلح با رژیم صهیونیستی را خواستار شده و تاکید کردند که عادی سازی، ذلت است.

العالم درگوشی

آنان در این تظاهرات که احزاب، قبایل و سندیکاهای اردن در آن شرکت داشتند، عادی سازی را خیانت دانسته و توافق صلح و توافق انرژی را توافق ننگ خواندند.

عمرو منصور رئیس سابق شورای دانشجویان دانشگاه اردن این نوع تظاهرات را نشانه هوشیاری مردم دانست و ثابت کرد آنان مخالف عادی سازی با رژیم صهیونیستی هستند.

همزمان کاربران شبکه های اجتماعی هشتگ های آزادی زندانیان اندیشه، آزادی دانشجویان اردنی، عادی سازی خیانت است و اردنیها مخالف عادی سازی هستند را منتشر و در آن عادی سازی را محکوم کردند.

آنان حتی از پادشاه انتقاد کرده و نوشتند که وی همواره درباره ورود جوانان به فعالیتهای سیاسی صحبت می کند اما امروز یک جوان باید وثیقه 50 هزار دیناری را امضا کند و تعهد بدهد که در هیچ تظاهرات اعتراضی علیه عادی سازی شرکت نکند.

کارشناسان معتقدند که این تحولات نشانه افزایش شکاف میان حکومت و مردم اردن است و این کشور را به طرف پرتگاهی خطرناک هدایت می کند.

پربیننده ترین خبرها