اعلام آمادگی دولت مستعفی یمن برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی!

اعلام آمادگی دولت مستعفی یمن برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی!
شنبه 6 آذر 1400 - 14:19

مشاور رئیس‌جمهور مستعفی یمن در اظهاراتی که بیانگر اوج سردرگمی این دولت در قبال شکست‌های پیاپی در یمن است، از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

العالم - یمن

دولت مستعفی یمن که عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا به بهانه بازگرداندن آن به قدرت، از ششم فروردین ۱۳۹۴ جنگی تمام عیار را علیه یمن آغاز کرد، امروز (شنبه، 27 نوامبر)، آمادگی خود برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

«عبدالعزیز المفلحی» مشاور «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن در گفت‌وگو با شبکه «روسیا الیوم» تصریح کرد: «کشورهایی که روابط خود را با اسرائیل عادی کردند از دستیابی به منافع مشترک شروع کردند و ما باید متحد شویم و به منافع مشترک نگاه کنیم».

وی در اظهاراتی که بیانگر اوج گرفتار شدن دولت مستعفی یمن در جنگ بی‌ثمر و تمام عیار علیه مردم این کشور است، تصریح کرد: «در صورت تحقق تشکیل یک کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی، ما برای [عادی سازی روابط] آماده‌ایم».

المفلحی بدون اشاره به این‌که اساسا دولت مستعفی یمن قابلیت تصمیم‌گیری در خصوص عادی‌سازی روابط میان یمن و رژیم صهیونیستی را ندارد و سالهاست که در ریاض مستقر شده زیرا جایی در کشور خود ندارد، حزب الاصلاح را عامل اصلی شکست‌های دولت مستعفی و تحویل سلاح‌های ائتلاف سعودی به صنعاء دانست.

چهار کشور عربی امارات، بحرین، سودان و مغرب، سال گذشته با فشار و وساطت آمریکا روابط خود را با این رژیم را عادی‌سازی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها