غرب خوانش خود از "تروریست" را بر رژیم‌های عربی تحمیل کرد

غرب خوانش خود از
شنبه 6 آذر 1400 - 16:48

به نظر می‌رسد غرب و در راس آن، آمریکا زمانی موفق شد دیدگاه خود را درخصوص درگیری با اسرائیل، بر بیشتر حکام عربی تحمیل کند، که توانست به افکار عمومی آنها نفوذ و "ایده‌ها و مفاهیم غربی" را به عنوان "مفاهیم و ایده‌های عربی" تبلیغ کند.

العالم- کشکول

برای اینکه نقش رژیم‌های عربی را در تخریب افکار عمومی "دست کم نگیریم"، می‌گوییم که اگر این رژیم‌ها و به‌ویژه رژیم‌هایی که با اسرائیل عادی‌سازی کرده‌اند و همچنین ارتش‌های سایبری آنها و نیز "فرهنگیان، تحلیلگران، روسای احزاب و روزنامه‌نگاران" که از طریق ترویج این "مفاهیم غربی"، تلاش کرده‌اند عادی‌سازی با اسرائیل را توجیه کنند، نبودند هرگز غرب نمی‌توانست افکار عمومی و آگاهی ملت‌های عربی را تحت تاثیر قرار دهد.

بسیاری از عرب‌ها اقدام دولت انگلیس در درج نام "حماس" در فهرست "سازمان‌های تروریستی" را نه تنها محکوم نکرده‌اند بلکه هیچ واکنشی به این موضع خصمانه نشان نداده‌اند. البته این کشورهای عربی چنین موضعی را درخصوص تمام اقدامات خصمانه غربی‌ها از جمله اقدام استرالیا به تروریست خواندن حزب‌الله لبنان و یا اقدامات خصمانه علیه دیگر جریان‌های مقاومت عربی و اسلامی مانند انصارالله، الحشد الشعبی و ارتش سوریه اتخاذ کرده‌اند.

خبر "بازداشت" یک شهروند کشوری به جرم حمایت مادی و معنوی از این جریان‌های مقاومت به خبر مهم در رسانه‌های "عربی" تبدیل می‌شود که در راستای دفاع از عادی‌سازی با اسرائیل فعالیت می‌کنند.

زمانی‌که می‌گوییم اگر این رژیم‌های سازشکار عربی نبودند غرب نمی‌توانست "فرهنگ"، "دیدگاه" و "مفاهیم" خودش را بر عرب‌ها تحمیل کند؛ زیرا عنوان "تروریست" که غرب آن را به مقاومت عربی و اسلامی اطلاق می‌کند از سوی این رژیم‌ها مورد پذیرش قرار گرفته‌اند و امروز آنها این جریان‌ها را "تروریستی" قلمداد می‌کنند و حتی هر شهروندی را که از مقاومت عربی و اسلامی حمایت مادی و معنوی می‌کند، او را بازداشت و تحریم می‌کند.

در مقابل، اسرائیل به همپیمانی "استراتژیک" به رژیم‌های سازشکار عربی تبدیل شده و آنها در حال عادی‌سازی روابط امنیتی و نظامی با یکدیگر هستند و رهبران این رژیم اشغالگر و جنایتکار مورد استقبال گرم مقامات در پایتخت‌های عربی قرار می‌گیرند.

جهانی کردن مفاهیم آمریکایی- غربی، از جمله درباره "تروریستی"، "مقاومت" و "فلسطین"، و همچنین تبلیغ موضوع همزیستی اسرائیل با عرب‌ها و اینکه جمهوری اسلامی ایران "دشمن" عرب‌هاست و باید تحت محاصره و مورد خصومت قرار بگیرد، و نیز تزریق چنین مفاهیمی مسموم به اذهان عربی بایستی زنگ هشداری به نخبه‌های واقعی در کشورهای عربی باشد تا برای سامان دادن به افکار عمومی جوامع عربی خیز بردارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها