اردوغان برای نشست سران «اکو»، راهی عشق‌آباد شد

اردوغان برای نشست سران «اکو»، راهی عشق‌آباد شد
شنبه 6 آذر 1400 - 15:51

رسانه‌های ترکیه خبر دادند، رئیس‌جمهور این کشور روز شنبه (امروز) برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به میزبانی ترکمنستان، آنکارا را ترک کرد.

العالم - تركيه

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در صدر یک هیات بلندپایه در پانزدهمین نشست سران «اکو» شرکت می‌کند.

منابع رسانه‌ای ترکیه‌ای صبح روز شنبه خبر دادند، هواپیمای حامل رئیس‌جمهور این کشور آنکارا را به مقصد عشق آباد پایتخت ترکمستان ترک کرد.

به نوشته خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان در صدر یک هیات ارشد دولت این کشور راهی ترکمنستان شده است.

طبق این گزارش، اردوغان در نشست بیست و هشتم نوامبر (فردا یکشنبه هفتم آذر) سران سازمان اکو شرکت می‌کند و با رئیس‌جمهور ترکمستان میزبان این نشست و برخی دیگر از شرکت‌کنندگان در این نشست سران دیدار می‌کند.

قرار است اردوغان در این نشست، رسما ریاست دوره‌ای اکو را که در اختیار ترکیه قرار داشته است به «قربانقلی بردی محمداف» رئیس‌جمهور ترکمنستان تحویل دهد.

وزرای انرژی، دفاع، آموزش، کشاورزی و حمل و نقل ترکیه در هواپیمای حامل اردوغان حضور دارند و او را در سفر به عشق آباد همراهی می‌کنند.

سازمان همکاری اقتصادی اکو شامل ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان است.

گفتنی است و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در پانزدهمین نشست سران سازمان اکو شرکت خواهد کرد.

«مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران که در عشق آباد حضور دارد، در سخنرانی برای نشست وزرای امور خارجه اکو ضمن تشکر از میزبانی اجلاس توسط ترکمنستان، بر اهمیت چندجانبه‌گرایی برای حل چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق تفاهم مشترک و روح همکاری تأکید کرد.

معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران بر سیاست گسترش روابط دوستانه با کشورهای دیگر به ویژه با کشورهای همسایه ادامه می‌دهد و مشارکت فعال و ترتیبات چند جانبه مانند سازمان همکاری اقتصادی اکو در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارای اولویت است.

فارس

پربیننده ترین خبرها