گسترش بی‌سابقه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس اشغالی

گسترش بی‌سابقه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس اشغالی
شنبه 6 آذر 1400 - 17:16

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گزارشی از افزایش بی‌سابقه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گزارشی اعلام کرد که قدس اشغالی با هجمه بی‌سابقه شهرک‌سازی، مصادره اراضی و یهودی‌سازی مواجه است.

در این گزارش آمده است که طرح شهرک‌سازی اسرائیل بر قدس اشغالی متمرکز است و هدف از آن نیز جداسازی این شهر از محیط فلسطینی و تغییر چهره تاریخی، قانونی و جمعیتی این شهر است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، در این گزارش آمده است که هدف از توسعه شهرک‌سازی اسرائیل در قدس اشغالی، خارج کردن این شهر از هر گونه مذاکرات آتی به عنوان پایتخت دولت فلسطین و پایان دادن به هر گونه طرح و ایده برای باقی ماندن فرودگاه بین‌المللی قدس است.

در این گزارش به موافقت اولیه کابینه رژیم صهیونیستی با طرح احداث یک محله صهیونیست‌نشین مشتمل بر هزاران واحد صهیونیست‌نشین جدید در اراضی متعلق به فرودگاه قلندیا (شمال قدس) اشاره کرد و افزود که این طرح شامل ساخت حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی، هتل، تأسیسات، پارک ، مناطق صنعتی، مراکز تجاری و گردشگری است.

ساف در گزارش خود همچنین درباره اجرای این طرح شهرک‌سازی به عنوان بزرگ‌ترین طرح شهرک‌سازی صهیونیستی و جداسازی قدس شرقی از شمال آن و شهر رام‌الله هشدار داده است.

در گزارش مذکور همچنین با اشاره به اینکه شهرداری قدس اشغالی از احداث دو هزار واحد مسکونی جدید در شهرک «التلة الفرنسیة» در قدس شرقی خبر داده است، از سکوت دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در برابر گسترش شهرک‌سازی انتقاد و تأکید کرد که دولت بایدن تنها به مخالفت لفظی با فعالیت‌های شهرک‌سازی اکتفا می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها