در آستانه مذاکرات وین، گستاخی «اسرائیلی» و هیاهوی آمریکایی-اروپایی!

در آستانه مذاکرات وین، گستاخی «اسرائیلی» و هیاهوی آمریکایی-اروپایی!
شنبه 6 آذر 1400 - 23:08

خبرگزاری ها و شبکه های ماهواره ای جهانی بخصوص آنها که به محور آمریکایی-اسرائیلی-عربی واپس‌گرا وابسته اند، ضمن پوشش اخبار مذاکرات هسته ای که قرار است از دوشنبه در وین میان ایران و گروه 4+1 آغاز شود، سه خبر را بسیار پررنگ کرده اند.

العالم-کشکول

نخستین خبر، تهدید رژیم صهیونیستی به بمباران تاسیسات هسته ای ایران بخصوص از زبان بنی گانتز وزیر جنگ آن بود. وی گفته بود که "اسرائیل" تلاش می کند توان خود را برای ضربه نظامی علیه برنامه هسته ای ایران توسعه دهد. یوسی کوهن رئیس دستگاه اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی نیز گفت:" اسرائیل باید توان تعامل یک جانبه علیه برنامه هسته ای ایران را داشته باشد، همان کاری که در گذشته با برنامه هسته ای سوریه و عراق انجام داد".

دومین خبر، بیانیه مشترک ترویکای اروپایی شامل فرانسه، بریتانیا و آلمان است که در آن، ایران به محدود کردن امکان آژانس بین المللی انرژی هسته ای برای نظارت بر برنامه هسته ای آن متهم شد.

سومین خبر، در راستای خبر دوم بود. پس از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به ایران، آمریکا ایران را "تهدید" کرد که اگر با آژانس همکاری نکند، با آن مقابله خواهد کرد.

روشن است که هماهنگی محکمی میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و ترویکای اروپا وجود دارد که هدف آن، فشار حداکثری بر ایران حتی در آخرین لحظات مانده به آغاز مذاکرات است.

شایان ذکر است، سه مورد مذکور که با صدا بلند از برجام، ضرورت پایبندی به آن، همکاری شفاف با آژانس انرژی هسته ای و احترام به قوانین بین المللی صحبت می کنند، در نقض قوانین بین المللی و معاهدات و پیمان ها، در دنیا پیش‌رو همگانند که در راس آنها برجام قرار دارد. رژیم صهیونیستی که از خطرات سلاح هسته ای ایران (که اساسا وجود ندارد) صبحت می کند و شبانه روز ایران را تهدید نظامی می کند، خود صاحب زرادخانه عظیمی از سلاح هسته ای است و هیچ توجهی به پیمان منع گسترش سلاح هسته ای ندارد. علاوه بر آن، حتی یک بازرس از آژانس بین المللی انرژی هسته ای در این رژیم وجود ندارد.

و اما آمریکا که خواهان مجازات ایران توسط جامعه بین المللی است و آن را به مقابله تهدید می کند، سابقه بیشترین زیر پا گذاشتن معاهدات بین المللی را دارد. همه جهانیان دیدند که ترامپ رئیس جمهور گستاخ پیشین آمریکا برجام را درید و قطعنامه 2231 بین المللی شورای امنیت را زیر پا گذاشت و با زورگویی تحریم یک جانبه ظالمانه ای را علیه ملت ایران اعمال کرد. جهانیان نیز از بیم تحریم های آمریکا، در مقابل این رفتارهای غیر قانونی آن دم برنیاوردند.

و اما سومین مورد که کشورهای سه گانه اروپایی هستند، بهتر بود وقتی صحبت از احترام به قوانین و توافق نامه های بین المللی به میان می آید، سکوت پیشه می کردند. این سه کشور که ادعای داشتن مهم ترین نقطه نظرات در سطح بین المللی را دارند، به راحتی در مقابل تحریم های آمریکا تسلیم شدند، شرکت ها و سرمایه گذاری های خود را از ایران خارج کردند و با اینکه برجام را امضا کرده بودند از خرید نفت ایران امتناع کردند و بدین ترتیب، ذلت و تبعیت خود در مقابل ارباب آمریکایی شان را به همگان نشان دادند.

پاسخ ایران به تهدیدهای رژیم صهیونیستی از سوی فرماندهان نیروهای مسلح ایران بیان نشد، بلکه بر زبان محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی جاری شد که به گفتن این جمله بسنده کرد:"رژیم صهیونیستی باید پیش از تهدید به هدف قرار دادن سایت‌های هسته‌ای ایران، نگاهی به حد و اندازه واقعی خود در آینه بیندازد".

و اما پاسخ ایران به تهدیدهای آمریکا نیز مختصر و مفید بود: "کسانی که از توافق نامه خارج شدند حق اظهار نظر درباره آن را ندارند". پاسخی که ایران به ترویکای ناتوان اروپا داد نیز چنین است:" خداوند رحمت کند مردى را که اندازۀ خود را بشناسد و از آن تجاوز نکند".

واما پاسخ عملی ایران به سه جهت مذکور، روز دوشنبه به صورت واضح و قاطعی ارائه خواهد شد و تحت تاثیر این هیاهوها و فریادها قرار نخواهد گرفت، و آینده همه چیز را روشن خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها