نعیم قاسم:سقوط رژیم اشغالگر حتمی است؛آرامش منطقه در گرو آزادی فلسطین است

نعیم قاسم:سقوط رژیم اشغالگر حتمی است؛آرامش منطقه در گرو آزادی فلسطین است
يکشنبه 7 آذر 1400 - 09:36

معاون حزب‌الله گفت، در بحث آزادسازی فلسطین تنها مسأله زمان مطرح است. فلسطین، مرکز است اگر آرام گرفت و آزاد شد همه منطقه آزاد می‎‌شود.

العالم - لبنان

«نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، این جنبش به تسلیح، آماده‌سازی، آموزش و بسیج نیروها ادامه می‌دهد تا آماده هر نبردی باشد که ممکن است رژیم صهیونیستی تحمیل کند و حمله دشمن را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «العهد»، وی در همایش عربی برای یاری اسرا و بازداشت‌شدگان در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت، سقوط رژیم اشغالگر صهیونیستی حتمی است و تنها مسأله زمان مطرح است. مشروعیت این رژیم با وجود مقاومت محال است.

نعیم قاسم سپس خطاب به مجاهدان فلسطینی تصریح کرد: بدانید که حزب‌الله با شماست و به پیروزی ایمان دارد.

وی افزود: صداهای اعتراضی که علیه حزب‌الله در لبنان و منطقه شنیده می‌شود برای این است که حزب‌الله در سنگر مقاومت و در کنار مسأله فلسطین و آزادسازی سرزمین و بشریت ایستاده است. این اعتراضات در واقع بازتاب رویکردهای آمریکا و سازشکاران شکست خورده است و بر ما تأثیری ندارد.

نعیم قاسم ادامه داد، اینها چون از آمریکا و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس کمک و امکانات دریافت می‌کنند در برهه کنونی با اعلام مخالفت با سلاح حزب‌الله، پیشنهادهای وسوسه‌انگیز انتخاباتی مطرح می‌کنند اما انتخابات حد و اندازه طبیعی آنها را آشکار خواهد کرد.

وی خطاب به کسانی که معتقدند دفاع از فلسطین مسؤولیت آنها نیست، گفت: همه بدانید که فلسطین، مرکز است اگر آرام گرفت و آزاد شد همه منطقه آزاد می‎شود و اگر فلسطین تحت اشغال باقی ماند به معنای آن است که تمام منطقه در معرض خطر وجود اسرائیل است.

نعیم قاسم حمایت از مقاومت فلسطین را یک وظیفه اسلامی و عربی برای همه آزادگان جهان خواند که نتایج آن فقط شامل فلسطین نمی‎شود بلکه تمام منطقه را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: زمانی که با مقاومت فلسطین هستیم به معنای آن است که با استقلال کشورهایمان و دفاع از آنها هستیم. مقاومت راه‌حل بازپس‌گیری زمین و آزادسازی اسرا بویژه در سایه توطئه کنونی و همراهی بین‌المللی با اسرائیل است.

معاون حزب‌الله تأکید کرد، تمام پیشنهادهای مطرح شده برای مسأله فلسطین چه تحت عنوان «تسویه» یا «صلح» درواقع راه‌حل‌هایی برای نابودی مسأله فلسطین و اعطای مشروعیت به اشغالگر است. حزب‌الله با همه اینها مخالف است. مقاومت مسلحانه فلسطینی تنها راه‌حل برای بازگرداندن زمین و مقدسات است.

وی در ادامه گفت، عادی‌سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، ضعیف‌ترین صلح و ذلت‌بارترین موضع است و اینها اگر گمان می‌کنند که با عادی‌سازی از سلطنت خود محافظت می‌کنند خطایی بزرگ مرتکب شده‌اند. آنها خیانت کردند و اقدامشان شانه خالی کردن کامل از حمایت از مسأله فلسطین بود.

نعیم قاسم درباره اسرای فلسطینی هم اعلام کرد، آنها در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند زیرا از کشورشان دفاع کردند و خواهان آزادسازی و رهایی از اشغالگرند. در زندان‌های رژیم صهیونیستی پنج هزار اسیر و بازداشت‌شده از جمله ۴۰ زن، ۲۰۰ کودک و ۵۰۰ بازداشت موقت وجود دارند.

وی در پایان به حمایت ایران و سوریه و حمایت مقاومت در لبنان و کل منطقه از مسأله فلسطین درود فرستاد و همه کمک‌ها به مقاومت برای ایستادگی در برابر پروژه «خاورمیانه جدید» و پروژه‌های تجزیه منطقه را ستود.

فارس

پربیننده ترین خبرها