با وجود هشدار گروه های فلسطینی؛

رئیس رژیم صهیونیستی در حرم ابراهیمی شمع روشن کرد

رئیس رژیم صهیونیستی در حرم ابراهیمی شمع روشن کرد
يکشنبه 7 آذر 1400 - 19:07

اسحاق هرتسوگ؛ رئیس رژیم صهیونیستی با ورود به مسجد ابراهیمی در الخلیل اولین شمع عید حنوکا را روشن کرد.

العالم فلسطین اشغالی

پیشتر سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره پیامدهای ورود رئیس رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان به حرم شریف ابراهیمی هشدار داده بود.

«طارق عزالدین» سخنگوی جنبش به رژیم صهیونیستی و جهانیان یادآور شد که انتفاضه الأقصی در واکنش به یورش «آریل شارون» نخست‌وزیر وقت این رژیم به مسجدالأقصی در سپتامبر ۲۰۰۰ بود و ملت فلسطین هر گونه تعرض به اماکن مقدس خود را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

همزمان تظاهرات در شهر «الخلیل» در کرانه باختری، در آستانه سفر برنامه ریزی شده «اسحاق هرتزوگ» رئیس صهیونیست‌ها برگزار شد، نیروهای امنیتی صهیونیستی به شدت در شهر مستقر شده‌اند و جاده‌های منتهی به یک مکان مقدس یهودیان و مسلمانان مسدود شده است.

تنش‌های شدید در شهر الخلیل در کرانه باختری، پیش از سفر هرتزوگ گزارش شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین در روزهای گذشته با حمله به تظاهرات شهروندان فلسطینی در چند نقطه کرانه باختری به ده‌ها نفر آسیب زدند، هلال احمر فلسطین اعلام کرد، حمله نظامیان اشغالگر به تظاهرات اهالی شهرک های بیتا و بیت دجن در نابلس به آسیب دیدن ۸۳ فلسطینی منجر شد که هدف گلوله پلاستیکی یا گاز اشک آور قرار گرفته بودند.

در شهرک کفر قدوم در شرق قلقیلیه در کرانه باختری نیز حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات هفتگی اهالی آنجا به زخمی شدن چندین نفر به ضرب گلوله پلاستیکی و آسیب دیدن ده‌ها نفر دیگر با استنشاق گاز اشک آور منجر شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها پس از اقامه نماز جمعه و در اعتراض به شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی و همچنین به مناسبت گرامیداشت سالروز درگذشت «یاسر عرفات» رئیس فقید تشکیلات خودگردان به خیابان‌ها آمده بودند که هدف حمله نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.

شهروندان فلسطینی به رغم سرکوبگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند که به مقاومت مردمی تا آزادسازی سرزمینشان ادامه می‌دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها