الخزعلی: عراق در بن بست سیاسی است/ اتهام به گروه‌های مقاومت در پرونده ترور الکاظمی "بازی با آتش" است

الخزعلی: عراق در بن بست سیاسی است/  اتهام به گروه‌های مقاومت در پرونده ترور الکاظمی
يکشنبه 7 آذر 1400 - 22:01

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت که تلاش برای متهم کردن گروههای مقاومت در پرونده حمله به خانه نخست وزیر عراق بازی با آتش و تلاش برای سوق دادن کشور به بحرانی بزرگ است.

العالم – عراق

شیخ قیس الخزعلی در سخنانی تلویزیونی اظهارداشت که عراق در یک بن بست سیاسی واضح است و به خاطر آن وضعش بدتر خواهد شد لذا کمیته تحقیق درباره این حادثه باید ادله ای محسوس و واقعی ارائه دهد.

الخزعلی ادامه داد که جناحهای سیاسی شرکت کننده در انتخابات و هیات اتحادیه اروپا ثابت کردند که ابهاماتی در نتایج انتخابات وجود دارد و بسیاری از شرکت کنندگان در آن یقین دارند که نتایج آن تقلبی است.

وی افزود: ادعای هدف قرار گرفتن خانه نخست وزیر یک موضوع جدی است و حیثیت دولت عراق را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا باید تحقیقات فوری در مورد آن انجام شود.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق تأکید کرد که اتهام به گروه‌های مقاومت در پرونده ترور الکاظمی "بازی با آتش" است.

خزعلی گفت: این رخداد اگر صحت داشته باشد خطرناک است و نمی‌توان درباره آن سکوت کرد. ما خواستار رسیدگی واقعی و شفاف به این پرونده هستیم و متعهد می‌شویم که اگر کسی در این ماجرا دخیل باشد، از او حفاظت نکنیم.

وی یادآور شد که مطابقت داشتن صد در صد نتایج انتخابات پس از بازشماری دستی خنده دار است و باید تمام صندوقهای رای که باطل اعلام شده بازشماری دستی شود. از سوی دیگر نخست وزیر درباره موضوع حمله به تظاهرکنندگان مسالمت جو وقت کشی می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها