بررسی پرونده «شکایت پسر قذافی» به فردا موکول شد

بررسی پرونده «شکایت پسر قذافی» به فردا موکول شد
يکشنبه 7 آذر 1400 - 22:34

جلسه  تجدیدنظر در پرونده سیف الاسلام قذافی در دادگاه سبها به دلیل عدم حضور اعضای هیئت قضایی متشکل از سه قاضی به  فردا دوشنبه موکول شد.

العالم - ليبی

کمیسیاری عالی انتخابات لیبی، چهارشنبه گذشته، از کنار گذاشتن 25 نامزد انتخابات ریاست جمهوری لیبی که مهمترین آنها سیف الاسلام قذافی، نوری بوسهمین رئیس پیشین کنگره ملی و رهبران رژیم قذافی مانند بشیر صالح و محمد احمد الشریف خبر داد.

کمیسیاریای انتخابات از پذیرفتن برگه نامزدی حفتر فرمانده ارتش لیبی، عقیله صالح رئیس مجلس، عبدالحمید الدبیبه رئیس دولت وحدت موقت، دکتر عارف علی النایض رئیس تشکل احیای لیبی، فتحی پاشاقا وزیر کشور پیشین دولت الوفاق ، احمد معیتیق معاون رئیس شورای ریاستی لیبی و اسماعیل الشتیوی تاجر لیبیایی خبر داد.

کمیسیاریای انتخابات لیبی فهرستی از نام‌ نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله عبدالمجید سیف النصرسفیر، الشریف الوافی عضو سابق کنگره ملی ، خلیفه الغویل، نخست‌وزیر سابق دولت نجات ، ابراهیم الدباشی نماینده اسبق سازمان ملل ، سلیمان البیوضی رئیس حزب التجدید ، لیلی بن خلیفه اولین زن نامزد ریاست جمهوری لیبی، و هندیه تومیه یکی از نامزدها منتشر کرد .

نماینده مستعفی سازمان ملل در امور لیبی چهارشنبه گذشته در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد لیبی گفت: "هدف ما یافتن راه حل های سیاسی برای بحران لیبی است و ما از خلاء قدرت در لیبی خودداری می کنیم."

وی توضیح داد که نتایج نهایی انتخابات لیبی به طور همزمان اعلام خواهد شد . برخی از احزاب مخالف مایل به برگزاری این انتخابات نیستند و قانون آن را زیر سوال می برند، لیبی به انتخابات عادلانه، شفاف و عادلانه نیاز دارد و ما می خواهیم به سمت لیبی یکپارچه حرکت کنیم که باید از طریق مراکز انتخاباتی انجام شود.

«یان کوبیچ» در این جلسه از همه مقامات مسئول خواست محیط مناسبی را برای برگزاری انتخابات شفاف و سالم با مشارکت همه کسانی که بدان تمایل دارند فراهم آورند و همچنین خواستار خروج مزدوران و مبارزان خارجی از لیبی برای حفاظت کشور و همسایگان شد.

وی تصریح کرد: مصر از 29 اکتبر تا 1 نوامبر میزبان مذاکرات با همسایگان جنوبی لیبی بوده و مذاکرات مثبتی بین چهار کشور انجام شده و توافق و سازوکارهایی برای اجرای طرح کار که خروج جنگجویان و مزدوران خارجی از لیبی است حاصل شد.

کوبیچ با اشاره به وخامت وضعیت حقوق بشر لیبی گفت اعضای جامعه مدنی، خبرنگاران و افرادی که نظرات مخالفی علیه گروه‌های سیاسی دولتی و سایر گروه‌ها ابراز می‌کنند، هدف قرار گرفته‌اند و از مقامات لیبی خواست تا همه این محدودیت‌ها را لغو کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها