رژیم اسرائیل سامانه ضد پهپادی به مغرب فروخت

رژیم اسرائیل سامانه ضد پهپادی به مغرب فروخت
دوشنبه 8 آذر 1400 - 12:44

یک کارشناس نظامی مغربی از دریافت سامانه ضد پهپادی رژیم صهیونیستی توسط دولت رباط خبر داد.

العالم - مغرب

به نقل از روزنامه الرای الیوم، یک کارشناس نظامی مغرب گفت: این کشور به تازگی سامانه ضد پهپادی متعلق به سامانه دفاعی « اسکای لاک تام » رژیم صهیونیستی را دریافت کرده است که اخیرا در نمایشگاه بین‌المللی دفاع در امارات به نمایش گذشته شده بود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی قبلا برخی سامانه‌های پدافندی متعلق به سامانه مذکور را به ارتش مغرب تحویل داده بود اما تعداد و ارزش مالی آنها را نمی‌دانم.

این کارشناس نظامی مغربی تصریح کرد: سامانه دفاعی « اسکای لاک تام » مجهز به رادار و دستگاه‌های نوری و حرارتی است و هرگونه فعالیت مشکوک را رصد و ردیابی می‌کند. این سامانه ارتباط بین پهپاد و اتاق فرماندهی زمینی آن را قطع می‌کند که این اقدام به از کار افتادن پهپاد منجر می‌شود.

پیشتر مغرب تسلیحات و تجهیزات نظامی ساخت رژیم صهیونیستی را خریداری کرده بود که در میان آنها 3 فروند پهپاد به چشم می‌خورد اما پس از عادی سازی روابط میان رباط – تل آویو در پائیز سال گذشته، این اولین خرید نظامی مغرب از رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

به دنبال سفر هفته گذشته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مغرب و امضای توافقنامه همکاری‌های نظامی و امنیتی میان دو طرف انتظار می‌رود طی سال‌های آینده دولت رباط تسلیحات و تجهیزات نظامی از رژیم صهیونیستی خریداری کند.

به نوشته این روزنامه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مهم خواندن سفر وزیر جنگ این رژیم به مغرب گفت: در این سفر بنی‌گانتس با وزیر دفاع مغرب توافقنامه همکاری نظامی -امنیتی امضاء کرد و همکاری‌ ما رسما در زمینه‌های امنیتی ، صنایع نظامی و رزمایش‌های مشترک به زودی شروع می‌شوند.

در همین حال، روزنامه « تایمز اسرائیل » با اشاره به سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به رباط نوشت: در این سفر بنی‌گانتس و نظامیان همراهش در کنیسه « تلمود تورات» در پایتخت مغرب حضور یافتند و نماز یهودیان شرکت کردند.

این روزنامه با بیان اینکه کنیسه تلمود تورات رباط شاهد اتفاق بی‌سابقه‌ای بود، تصریح کرد: در این کنیسه برای نظامیان ارتش اسرائیل ( رژیم صهیونیستی ) دعا شد و این اتفاق نادری است که در یک کشور عربی صورت گرفته است.

جنبش آزادی بخش فلسطین « فتح » در واکنش به سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مغرب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: توافقی که در این سفر صورت گرفت، خنجری از پشت به آرمان‌های قدس است که محمد ششم پادشاه مغرب ریاست کمیته آن را به عهده دارد.

در این بیانیه با اشاره به دعا برای نظامیان رژیم صهیونیستی در کنیسه تلمود تورات رباط آمده است: در مغرب برای نظامیانی دعا شد که هر روز فلسطینی‌ها را می‌کشند و به مسجدلاقصی هتک حرمت می‌کنند.

کمیته قدس در سال 1975 برای حمایت از بیت المقدس و جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی به این مسجد مقدس تشکیل شد که ریاست کنونی آن به عهده محمد ششم پادشاه مغرب است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها