محاسبات نادرست مغرب و دام رژیم صهیونیستی

محاسبات نادرست مغرب و دام رژیم صهیونیستی
يکشنبه 7 آذر 1400 - 14:33

برخی ناظران تاکید دارند عادی سازی مغرب با رژیم اشغالگر صهیونیستی از زمان «حسن اول» شاه پیشین این کشور آغاز و تا زمان شاه کنونی محمد ششم ادامه داشته است.

العالم- نظرکده

آنان توجیهات اخیر نظام مغرب برای انعقاد قراردادهای نظامی با رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر خطرات داخلی تهدیدکننده یا روبرو شدن با تهدید الجزائر را نادرست می دانند.

این ناظران افزودند: الجزائر با مواضع ملی مبارزه طلبانه خود و علیرغم داشتن اختلاف با مغرب در مدت زمانی طولانی، هیچگاه با این کشور درگیری نشده است.

آنان افزودند: قراردادهای نظامی مغرب با اشغالگران برای سوار شدن بر موج موسوم به عادی سازی است که امریکا مطرح کرد تا تکمله‌ای برای قرارداد قرنی باشد که کوشنر از آن سخن گفته بود.

این ناظران خاطرنشان کردند: موضع مغرب که اکنون با خرید پهپادهای انتحاری و سلاح های اسرائیلی؛ نظامی شده به این معناست که مغرب مسئول مطیع کردن نیروهای ملی و مقابله با الجزائر در منطقه است.

برخی کارشناسان، حملات اخیر اسرائیل بر کشورهای غرب مغرب را خشونت آمیز توصیف کردند و گفتند: منطقه مغرب دارای ویژگی های زیادی است و از رژیم اشغالگر صهیونیستی بسیار دور است اما اشغالگران تلاش می کنند اکنون از دروازه مغرب دور وارد منطقه شوند و تلاش خود را برای هدف قرار دادن الجزائر به ویژه و منطقه مغرب متمرکز کرده است و نظام مغرب همواره برای پیگیری دشمنان و مخالفان داخلی خود از رژیم صهیونیستی کمک می گیرد و اکنون به خاطر نقطه ضعف خود در دام بزرگی افتاده است .

فرماندهان فلسطینی نیز به نوبه خود گفتند: اقدام برخی از کشورهای عربی، مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی را ریسمان نجات خود می دانند؛ تاسف بار و خجالت آور است؛ زیرا این کشورهای حوزه خلیج فارس به جای اینکه روابط همسایگی با جمهوری اسلامی داشته و از مواضع این کشور در حمایت از مساله فلسطین و حقوق کشورهای عربی در فلسطین بهره ببرند برای مقابله با به اصطلاح خودشان مقابله با خطر ایران از ائتلاف با رژیم صهیونیستی کمک می گیرند.

آنان این اقدام مغرب را شرم اور دانسته و گفتند دشمن صهیونیستی می خواهد دستان آلوده به خون کودکان فلسطینی و شهدا را با این ائتلاف ها و توافق های عادی سازی بشوید.

آنان تاکید کردند: ائتلاف با دشمن صهیونیستی هیچ تناسبی با اخلاق عربی و ارزش های اسلامی ندارد و عادی سازی تهدیدی برای هویت عربی و اسلامی است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها