جنبش فتح توافقات مغرب و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

جنبش فتح توافقات مغرب و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
دوشنبه 8 آذر 1400 - 12:54

جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح) با اشاره به اینکه شاه مغرب ریاست کمیته حمایت از قدس را بر عهده دارد، امضای توافقنامه‌های امنیتی و نظامی بین این کشور و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش فتح در بیانیه‌ای تأکید کرد که امضای توافقنامه‌های امنیتی و نظامی بین مغرب و رژیم صهیونیستی، اشتهای این رژیم برای یهودی‌سازی شهر قدس و مناطق اطراف آن را بیشتر می‌کند.

جنبش فتح خطاب به «محمد ششم» شاه مغرب که ریاست کمیته قدس را بر عهده دارد، گفت که این کمیته یک نهاد عربی-اسلامی وابسته به سازمان همکاری اسلامی است که در سال ۱۹۷۵ تشکیل شد و مأموریت آن حمایت از قدس شریف و مقابله با تلاش‌های اسرائیل برای نابودی چهره عربی-اسلامی قدس است.

در این بیانیه با اشاره به تجاوزات روزمره رژیم اشغالگر علیه مسجدالأقصی، آمده است: «شما در برابر این تجاوزات چه اقدامی انجام داده‌اید؟»

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، فتح همچنین تأکید کرد که امضای توافقنامه‌های امنیتی و نظامی با رژیم صهیونیستی به معنای نابودی طرح صلح عربی مربوط به سال ۲۰۰۲ است که در آن بر عادی‌سازی روابط با اسرائیل پس از عقب‌نشینی آن از اراضی اشغالی سال1967 و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی تأکید شده است.

این جنبش همچنین تأکید کرد که مغرب با امضای این توافقنامه‌ها قدم در مسیر شانه خالی کردن از مسئولیت ملی و دینی در قبال فلسطین گذاشته است.

سه‌شنبه هفته گذشته «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفری به مغرب با مقامات این کشور دیدار و دو توافقنامه امنیتی و نظامی امضا کرد.

مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۳ به دنبال امضای توافقنامه اسلو بین این رژیم و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، روابط دیپلماتیک برقرار کرده بودند اما پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطین معروف به انتفاضه الأقصی در سال ۲۰۰۰، مغرب روابطش با تل‌آویو را قطع کرد.

سال گذشته پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، مغرب نیز به احیای روابط با تل‌آویو روی آورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها