نشست کمیسیون مشترک برجام در وین برای رفع تحریم ها آغاز شد

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین برای رفع تحریم ها آغاز شد
دوشنبه 8 آذر 1400 - 17:12

دور جدید مذاکرات کمیسیون مشترک برجام با محوریت لغو تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه ملت ایران، در هتل کوبورگ وین از سرگرفته شد.

العالم ـ اروپا

این دور از گفت‌وگوها به ریاست مشترک علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا از ساعت ۱۴ امروز (دوشنبه 8 آذر ماه) به وقت محلی در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

این نشست در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، برگزار می‌شود.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران شب گذشته و در آستانه دور جدید مذاکرات وین در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: با اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه وارد گفت‌وگوها شده‌ایم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با یک اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه وارد گفت‌وگوها شده است.

در نشست افتتاحیه امروز (دوشنبه) مذاکرات وین، علی باقری را دو معاون دیپلماسی اقتصادی و امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و همچنین معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک مرکزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مشاور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی همراهی می کنند.

گزارش های منتشر شده حاکی است که هم زمان با برگزاری نشست وین، خبرنگاران برای پوشش این رویداد مهم بیرون ساختمان هتل در چادرهای مخصوصی که برای آن ها در نظر گرفته شده است مستقر هستند. خبرنگاران به خاطر شرایط قرنطینه سراسری در اتریش امکان ورود به محل برگزاری اجلاس را ندارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها