الجزایر: حمایت از فلسطین تا رهایی از استعمار ادامه خواهد داشت

الجزایر: حمایت از فلسطین تا رهایی از استعمار ادامه خواهد داشت
دوشنبه 8 آذر 1400 - 17:21

وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد، مسئله فلسطین نه تنها یک سیاست عقلانی است که توسط دولت دنبال می شود، بلکه بخشی جدایی ناپذیر آگاهی و تعهد اصیل مردم الجزایر به حق ملتها برای رهایی از استعمار و اشغال خارجی است.

العالم - آفریقا

«رمطان لعمامرة» وزیر امور خارجه الجزایر گفت که این کشور نقش تاریخی خود را ایفا خواهد کرد؛ نقشی که بر اساس اصل حمایت از مردم مظلوم به ویژه مردم فلسطین است.

پایگاه خبری «الخلیج الجدید به نقل از لعمامره گزارش داد، مسئله فلسطین نه تنها یک سیاست عقلانی است که توسط دولت دنبال می شود، بلکه بخشی جدایی ناپذیر آگاهی و تعهد اصیل مردم الجزایر به حق ملتها برای رهایی از استعمار و اشغال خارجی است.

وی با بیان اینکه مردم الجزایر، با انقلاب بزرگ خود علیه استعمار فرانسه که ۱۳۲ سال به طول انجامید، این مسئله را ثابت کردند، خاطر نشان کرد، الجزایر نکات مهمی را در تاریخ خود پس از استقلال و نقش خود در حمایت از جنبش‌های آزادی‌بخش آفریقا و آسیا مد نظر قرار داد تا به الگویی برای کشورهای در حال توسعه تبدیل شد.

این وزیر الجزایری تصریح کرد، سریال توطئه‌ها علیه الجزایر برای منحرف کردن آن از نقش تاریخی و ایجاد مشکلات از خارج از مرزها یا از درون آن متوقف نمی‌شود.

لعمامره همچنین گفت که الجزایر سالها از صحنه عربی و بین المللی دور شد، اما پس از جنبش مردمی اخیر و رهبری کشور توسط نامزدهای منتخب، این کشور به مسیر کارآمدی و نفوذ منطقه‌ای و بین المللی بازگشت.

وی خاطر نشان کرد، توطئه‌ها علیه الجزایر متوقف نشد و الجزایر اکنون احساس می‌کند که با رژیم صهیونیستی درگیر شده است؛ رژیمی که الجزایر برای مبارزه با آن، نیرو فرستاد.

وزیر خارجه الجزایر در پایان تصریح کرد، الجزایر در تلاش است که در نشست آینده، کشورهای عربی را دور هم جمع کند تا به یک موضع مشترک در مورد حمایت از حقوق مردم فلسطین و پایبندی مجدد به ابتکار صلح عربی برسد.

در همین ارتباط، وزارت خارجه الجزایر چندی پیش تأکید کرد که حمایت از مسئله فلسطین ادامه خواهد داشت.

در راستای حمایت از فلسطین، این نهاد الجزایری تصریح کرد، تصمیم اخیر رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا درباره پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر، در حمایت ثابت و کارآمد این نهاد آفریقایی از مسئله عادلانه فلسطین، تأثیری نخواهد داشت.

الجزایر تأکید کرد: «این تصمیم که بدون رایزنیهای گسترده قبلی با همه کشورهای عضو اتخاذ شده است، نمی‌تواند به اقدامات و رفتار این ناظر جدید (رژیم صهیونیستی) مشروعیت ببخشد».

الجزایر خاطر نشان کرد، دستورالعملهای کاری اتحادیه آفریقا، به هیچ یک از هشتاد و هفت عضو خارج از آفریقا اجازه نمی‌دهد که مواضع این سازمان را تحت تأثیر قرار دهند و تعیین این مواضع بر عهده کشورهای عضو است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیسیتی ۳۱ تیر ماه گذشته خبر داد که «آدامسو آلالی» سفیر تل‌آویو در آدیس‌آبابا استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا ارائه کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها