لاپید: ایران فقط برای رفع تحریم‌ها به مذاکرات وین آمده است

لاپید: ایران فقط برای رفع تحریم‌ها به مذاکرات وین آمده است
دوشنبه 8 آذر 1400 - 20:12

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه انگلیس با تکرار لفاظی‌ها علیه ایران گفت که هیأت ایرانی فقط برای رفع تحریم‌ها به وین آمده و به پول نیاز دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

در حالیکه نشست کمیسیون مشترک برجام تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با «لیز تراس» وزیر خارجه بریتانیا علیه ازسرگیری مذاکرات «وین» درباره احیای برجام دیدار و گفت‌وگو کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این خصوص گفت: لاپید و تراس که روز گذشته به طور مشترک یادداشتی را علیه برنامه هسته‌ای ایران در روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» منتشر کرده بودند، در کنفرانس خبری مشترک در لندن نیز ادعاهای ضدایرانی را تکرار کردند.

لاپید در این کنفرانس خبری با جوسازی علیه مذاکرات وین گفت: «ایرانی‌ها برای تنها یک هدف به این گفت‌وگوها آمده‌اند و آن برداشته شدن تحریم‌ها است. آن‌ها به پول نیاز دارند. برای حزب‌الله، برای سپاه قدس، برای شبکه‌ تروریستی جهانی خود و برای تداوم رقابت به سوی سلاح هسته‌ای».

مقام‌های رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر تلاش‌ها برای اخلال در مذاکرات هسته‌ای ایران در وین را تشدید کرده‌اند و از تمام تلاش خود برای ایجاد یک جو منفی علیه جمهوری اسلامی بهره گرفته‌اند.

لاپید در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران مدعی شد: «آن‌ها با زمان بازی می‌کنند و میلیاردها دلار از رفع تحریم‌ها به دست می‌آورند و همچنان به فریب جهان ادامه می‌دهند و به طور مخفیانه برنامه هسته‌ای خود را پیش می‌برند، این چیزی است که آن‌ها در گذشته هم انجام داده‌اند و این بار نیز انجام می‌دهند».

این مقام رژیم صهیونیستی در ارتباط با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ادامه داد: «ایران هسته‌ای، کل خاورمیانه (غرب آسیا) را وارد یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای خواهد کرد. ما خود را در یک جنگ سرد خواهیم دید اما این بار بمب در دستان متعصبان مذهبی خواهد بود که روش زندگی آن‌ها تعامل در تروریسم است».

طبق این گزارش، لاپید همچنان قصد دارد اواخر امروز با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس دیدار و گفت‌وگو کند.

لاپید اولین مقام رژیم صهیونیستی نیست که در روزهای اخیر علیه ایران لفاظی کرده است و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز امروز (دوشنبه) از طرف‌های مذاکره‌کننده در وین خواست که «تسلیم باج‌خواهی هسته‌ای ایران نشوند».

بنت در بیانیه‌ای ویدیویی خطاب به نمایندگان کشورهایی که مذاکرات را با ایران آغاز کرده‌اند، گفت که تهران «به دنبال پایان دادن به تحریم‌ها در ازای تقریباً هیچ چیز و دست‌نخورده نگه داشتن برنامه هسته‌ای خود در عین دریافت صدها میلیارد دلار پس از رفع تحریم‌هاست».

شبکه رسمی تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌تر به صراحت از تلاش‌های همه‌‌جانبه تل‌آویو برای کارشکنی و به شکست کشاندن مذاکرات وین خبر داد.

روز گذشته (یکشنبه) نیز وزرای خارجه انگلیس و رژیم صهونیستی در یادداشتی در روزنامه تلگراف بر تعهد دو طرف برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کردند.

تراس و لاپید در یادداشت خود آورده‌اند، «لندن و تل آویو شب و روز برای مقابله با دستیابی ایران به سلاح هسته ای با یکدیگر کار خواهند».

آنها در این یادداشت همچنین مدعی شدند: «زمان در حال سپری شدن است و ما نیازمند همکاری نزدیک با شرکا و دوستانمان برای مقابله با جاه طلبیهای ایران خوانده اند، هستیم».

طبق این گزارش، لاپید فردا (سه‌شنبه) به پاریس سفر خواهد کرد و با «امانوئل ماکرون» درباره برنامه هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

قرار است نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر امروز (دوشنبه، هشتم آذر ماه ۱۴۰۰) در محل هتل «پله کوبورگ» وین با حضور هیأت‌های اصلی عضو برجام (ایران و گروه ۱+۴) (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها