نتایج اولیه تحقیق درباره سوء قصد به الکاظمی

نتایج اولیه تحقیق درباره سوء قصد به الکاظمی
دوشنبه 8 آذر 1400 - 18:48

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نتایج تحقیقات اولیه در زمینه سوء قصد به مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور را اعلام کرد.

العالم - عراق

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تحقیقات ثابت کرد که این حمله با دو پهباد انجام شد که اقدام به پرتاب بمب به خانه نخست وزیر عراق کردند اما فقط یک بمب منفجر شد.

الاعرجی افزود که مدیر تیم مواد منفجره به خوبی به وظیفه خود عمل نکرد و به همین دلیل از سوی کمیته تحقیقات احضار شد.

وی تاکید کرد که کمیته تحقیق بدون توجه به منازعات سیاسی، هیچ طرفی را تاکنون متهم نکرده است و به تلاش برای کشف جزییات بیشتری از این سوء قصد نافرجام ادامه می دهد و از صحنه جنایت نمونه برداری کرده است.

الاعرجی گفت که نمی خواهیم که عجله کنیم و وقت کافی برای تکمیل تحقیقات اعطا می کنیم، نخست وزیر نیز به کمیته تحقیق توصیه کرده که در کارش بی طرفی و حرفه ای گری را رعایت کند و این تحقیق دور از دخالت طرف های مختلف خواهد بود.

مشاور امنیت ملی عراق تصریح کرد که رادارها به خاطر اینکه یکی از پهپادها در ارتفاع بسیار پایین پرواز می کرد، نتوانست آن را رصد کند.

وی تاکید کرد: ما به روند تحقیق مطمئنیم و نخست وزیر از کمیته خواست که از تفسیر شخصی خودداری کند.

الاعرجی خاطرنشان کرد: ماده منفجره از سیفور بوده و پهپاد مونتاژ شده و ساخت داخل بوده و بمب نیز ساخت داخل و بسیار سبک وزن بوده است.

مشاور امنیت ملی عراق بیان داشت: هدف از حمله تروریستی به خانه نخست وزیر عراق کاملا واضح است، نخست وزیر پس از انفجار به مکانی دیگر انتقال یافت و صحبت های نخست وزیر و لایه اول محافظانش پس از سوء قصد صورتجلسه شده است.

وی اظهارداشت: تمام دستگاه های امنیتی برای رسیدن به واقعیت این سوء قصد تلاش می کنند و پهباد دوم در معرض پارازیت واقع و از مکان تصویر دور شد.

الاعرجی بیان داشت: از نخست وزیر خواستیم اسامی اشخاصی که در 10 روز قبل از حمله به خانه اش به دفترش آمدند را به ما ارائه دهد.

مشاور امنیت ملی عراق خاطرنشان کرد: گزارش های دیگری درباره تحقیق در این زمینه ارائه خواهیم داد و ادله ای درباره مکان پرواز این دو پهباد داریم و تلاش برای کشف سرنخ های این حادثه ادامه دارد.

خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین خبرها